Choć Toyota i Suzuki nie zamierzają zaprzestać walki na rynku samochodowym, to te dwie japońskie firmy postanowiły połączyć swoje siły. Jak mówi szef Toyoty, Akio Toyoda, przetrwanie we współczesnej gospodarce zależy od umiejętności współpracy.
Toyota jest największym producentem samochodów w Japonii, a Suzuki zajmuje czwarte miejsce. Sojusz ten planujący wpływać na wspólny rozwój, otwarty jest również na inne marki. Taka współpraca ma na celu zajęcie większej części rynków rozwijających się. Toyota kupiła bowiem Daihatsu, które doskonale radziło sobie w Azji Południowej. Ta firma mocno rywalizowała z Suzuki, które z kolei rządzi na rynku indyjskim jako Maruti.
Zobacz też: Nowe Suzuki Ignis – crossover klasy mini
Takie działania spowodowane są krokami konkurentów. Sojusz Nissan-Renault wykorzystał problemy Mitsubishi i włączył ją do swojego konglomeratu. Wraz z tym ruchem pojawiły się plotki o odtworzeniu marki w Stanach Zjednoczonych.
Współpraca Toyoty i Suzuki skupi się na rozwoju systemów bezpieczeństwa (w tym pojazdów autonomicznych) jak i alternatywnych układów napędowych.