Pierwsza Toyota C-HR Concept spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem podczas Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu w 2014 roku. Zainspirowani reakcją publiczności projektanci opracowali drugą, pięciodrzwiową wersję koncepcyjną. Nowy projekt jest bardziej wyrafinowany i odważny na tle poprzednika. Auto to lekki i dynamiczny crossover z napędem hybrydowym. Kompaktowe rozmiary sytuują model C-HR w segmencie C.
C-HR concept demonstruje zalety programu Toyota New Global Architecture. Zastosowanie platformy TNGA zaowocowało zwiększeniem sztywności nadwozia, ulepszeniami podwozia i zawieszenia oraz obniżeniem środka ciężkości. Konstrukcja lepiej amortyzuje zderzenia, zapewniając wysoki poziom bezpieczeństwa pasażerom i przechodniom. Większa sztywność i niższy środek ciężkości owocują stabilniejszym pokonywaniem zakrętów. Dzięki temu zawieszenie może być mniej sztywne, co podnosi komfort jazdy.
Sprawdż też: Toyota RAV4 Hybrid: wydajniejsza odmiana "RAV-ki"
Toyota C-HR concept otrzymała bardziej kompaktowy układ hybrydowy nowej generacji, pozwalający obniżyć masę samochodu. Zaawansowane, bardziej wydajne baterie i silnik spalinowy, w znacznym stopniu ograniczyły zużycie paliwa i emisję CO2. Silnik benzynowy wykazuje się najwyższą na świecie wydajnością cieplną przekraczającą 40%. Nowy pełny napęd hybrydowy jest teraz łatwiejszy i bardziej intuicyjny w obsłudze, a układ kierowniczy szybciej reaguje na ruchy kierowcy.
Koncepcyjny pojazd powstał w wyniku ścisłej współpracy projektantów z Japonii i Europy. Auto jest zapowiedzią przygotowywanego do rynkowej premiery nowoczesnego crossovera segmentu C.