W ciągu ostatnich 15 lat Toyota Camry niezmiennie jest najchętniej wybieranym autem osobowym w Stanach Zjednoczonych. W Polsce największa popularnością cieszyła się trzecia generacja modelu (XV10), produkowana w latach 1992-1996. Najnowsza generacja jest już ósmą odsłoną modelu. Nie ma jeszcze w pełni oficjalnej informacji o tym, że Toyota Camry pojawi się w europejskich salonach.
Przedstawiciele japońskiej marki dość oszczędnie dawkują informacje. Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Central Europe, zapytany przez nas o powrót nowej Camry, odpowiedział: "Są plany powrotu, ale za wcześnie aby mówić o szczegółach".
Ile wiemy o nowej Camry?
Aktualna, ósma generacja Toyoty Camry bazuje na nowej modularnej platformie Toyoty TNGA (Toyota New Global Architecture), na której powstają m.in. C-HR i nowy Prius. W USA auto jest sprzedawane w dwóch wariantach silnikowych. Pierwszy to benzynowa czterocylindrowa jednostka o objętości skokowej 2.5 litra. Propozycją bardziej ekscytującą wydaje się 3.5-litrowe V6. Toyota jest jedną z najprężniej rozwijających się marek w kwestii rozwoju napędu hybrydowego, zatem i takiej odmiany nie zabraknie w gamie silnikowej.
Zobacz więcej: Nowa, bardziej sportowa Toyota Camry
Obecnie silnym zawodnikiem Toyoty w Europie jest Avensis. Model ten ma już jednak swoje lata. Biorąc pod uwagę, że Camry jest pozycjonowane o segment wyżej, trudno określić czy będzie jego następcą, czy raczej nową propozycją w europejskiej gamie. Patrząc na wygląd zewnętrzny nowej Camry, bliżej jej do Lexusa, niż do Toyoty. Masywna, szeroka sylwetka, ostre przetłoczenia i tylne światła nawiązujące do sportowego modelu LC500 to tylko nieliczne detale świadczące o wysokim poziomie wykonania tego auta. Również wnętrze ma przykuwać uwagę lepszymi materiałami i wykończeniem.