Technologicznie Corolla jest bliźniaczo podobna do modelu Auris II. W porównaniu do poprzedniej generacji, w nowej limuzynie rozstaw osi uległ powiększeniu aż o 10 cm - to oznacza, że pasażerowie tylnej kanapy będą mieli do dyspozycji więcej miejsca na nogi. Zwiększyła się też długość nadwozia - dodatkowe 8 cm nie jest bez znaczenia. Pojemność bagażnika wynosi teraz 452 litry, miejsca jest więc wystarczająco zarówno na przewożenie zakupów, jak i na rodzinne wypady za miasto. O bezpieczeństwo podróżnych dba aż 7 poduszek powietrznych montowanych w standardzie oraz cała paleta systemów bezpieczeństwa, takich jak VSC (tak japońska marka nazywa ESP), BA (wspomagający hamowanie w sytuacjach awaryjnych), czy kontrola trakcji TRC. Natomiast jeśli ktoś ma problemy z parkowaniem to z pomocą przyjdzie SIPA - system automatycznego parkowania z czujnikami z przodu i z tyłu.
>>> Toyota 2000GT z 1967 roku najdroższym autem w historii japońskiej motoryzacji <<<
SILNIKI
Klienci będą mogli wybierać spośród trzech silników: dwóch benzynowych i jednego diesla. Pierwszy w gamie jest benzyniak Dual VVT-i 1.33-litra o mocy 99 KM dostępny z 6-biegowym manualem (tylko w wersji LIFE), druga jednostka zasilana benzyną to Valvematic 1.6-litra w dwóch odmianach: z 6-biegową ręczną skrzynią biegów lub z bezstopniową przekładnią Multidrive S. Do dyspozycji oddano również wysokoprężną jednostkę 1.4-litra generującą 90 KM oferowaną z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach.
WYPOSAŻENIE
W polskiej ofercie Corolla będzie dostępna w czterech wariantach wyposażenia: LIFE, ACTIVE, PREMIUM i PRESTIGE. W standardowej wersji LIFE, dostępnej tylko z najmniejszym silnikiem, klienci otrzymają m.in. 7 poduszek powietrznych, bogaty zestaw systemów bezpieczeństwa, LED-owe światła do jazd dziennej oraz regulowany w dwóch płaszczyznach układ kierowniczy. W bogatszych wersjach dostaniemy ponadto m.in. tempomat, lampy przeciwmgielne, elektrycznie składane lusterka oraz dwustrefową klimatyzację automatyczną.
CENA w POLSCE
SILNIK | LIFE | ACTIVE | PREMIUM | PRESTIGE |
1.33 Dual VVT-i (99 KM)
|
62 900 zł | 65 900 zł | 70 400 zł | - |
1.6 Valvematic (132 KM) | - | 69 400 zł | 73 900 zł | 84 900 zł |
1.6 Valvematic (132 KM) Multidrive S | - | - | 78 900 zł | 89 900 zł |
1.4 D-4D (90 KM)
|
- | 75 000 zł | 79 500 zł | - |
.