Toyota Corolla Cross sprzedaje się jak świeże bułeczki
Na Starym Kontynencie gama Toyoty liczy już pięć SUV-ów i crossoverów, po jednym z każdego segmentu - począwszy od miejskiego Aygo X, po 7-osobowego Highlandera. Na początku bieżącego roku rodzina podniesionych i muskularnych modeli powiększyła się o reprezentanta najbardziej popularnego segmentu C SUV. To bardzo zatłoczony rynek, ale Toyota Corolla Cross ma wiele mocnych argumentów, by szybko stała się bestsellerem w tej klasie samochodów. Na pierwszym planie jest najnowszy układ hybrydowy 5. generacji, który występuje z napędem na wszystkie koła AWD-i. Nowa Corolla Cross to również pierwszy model Toyoty w Europie z cyfrowym zestawem wskaźników i długą listą zaawansowanych systemów bezpieczeństwa.
Czy Toyota Corolla Cross - bogate wyposażenie
Najnowszy SUV Toyoty wyróżnia się przestronnym, praktycznym nadwoziem oraz najnowszymi technologiami. Podobnie jak odświeżona na 2023 rok Toyota Corolla, posiada większy ekran multimediów, cyfrowy zestaw wskaźników, długą listę systemów wparcia i bezpieczeństwa T-Mate oraz bogate wyposażenie w standardzie. W bazowej odmianie "Comfort" (od 139 800 zł) ma m.in. pełne światła LED oraz elektrycznie składane i podgrzewane lusterka oraz 17-calowe felgi aluminiowe. O wysoki komfort podróżowania dba klimatyzacja automatyczna z nawiewami w drugim rzędzie siedzeń, podłokietniki w obu rzędach siedzeń oraz sportowe przednie fotele z pełną regulacją, w tym także elektryczną regulacją podparcia odcinka lędźwiowego.
Kokpit kompaktowego SUV-a zdobi Digital Cockpit, czyli cyfrowy wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala, dotykowy ekran HD o przekątnej 10,5 cala z systemem multimedialnym nowej generacji Toyota Smart Connect oraz nawigacją Connected z mapami online i 4-letnią (darmową) transmisją danych. System jest aktualizowany online i oferuje takie udogodnienia jak inteligentny asystent głosowy, bezprzewodowe połączenie z Apple CarPlay i przewodowe z Android Auto, usługi łączności Toyota Connected Car oraz kamera cofania.
Toyota Corolla Cross - silniki i wersje
W Corolli Cross zadebiutował układ hybrydowy 5. generacji z 2-litrowym silnikiem Hybrid Dynamic Force o zwiększonej do 197 KM mocy. W wersji z napędem na wszystkie koła (AWD-i) na tylnej osi pracuje dodatkowy elektryczny silnik o mocy 41 KM, który wkracza do akcji, gdy wymaga tego sytuacja. Niezależnie jednak od wersji napędu, auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,1 sekundy. Poza sowicie wyposażoną odmianą "Comfort", Toyota Corolla Cross występuje na polskim rynku również w odmianach "Style" (od 152 500 zł) i topowej na ten moment wersji "Premiere Edition" (od 170 300 zł), dostępnej w przedsprzedaży. Dla każdej z wersji (także Comfort) dopłata do napędu na wszystkie koła AWD-i wynosi 10 000 zł.
Toyota Corolla Cross będzie hitem?
W ciągu pierwszych trzech tygodni przedsprzedaży salony Toyoty zebrały ponad 600 zamówień na nowego SUV-a. Prawie połowa zamówień na Corollę Cross dotyczy samochodów z napędem na cztery koła i jakby tego było mało, ponad 80 proc. zamówionych samochodów jest w najwyższej wersji "Premiere Edition". Samochód trafi do pierwszych klientów jesienią 2022 roku, a obecnie przyjmowane są zamówienia w ramach przedsprzedaży.