Toyota nie zwalniają tempa! Po wprowadzeniu na rynek nowego Yarisa, Yarisa Cross i Corolli Cross, Japończycy wzięli na celownik swojego kompaktowego bestsellera. Toyota Corolla w ramach liftingu otrzymała mocniejsze hybrydowe napędy 5. generacji, bogatsze wyposażone, szybsze multimedia oraz najnowsze systemy bezpieczeństwa T-Mate. Po czterech owocnych latach na rynku 12. generacja najpopularniejszego auta na świecie została także podrasowana z zewnątrz, choć nie każdy zauważy, co dokładnie się zmieniło.
Toyota Corolla po liftingu
Odświeżone egzemplarze będzie można rozpoznać m.in. po reflektorach bi-LED, nowych zderzakach, przeprojektowanym grillu, aluminiowych obramowaniach świateł przeciwmgielnych, wzorach felg i trzech nowych lakierach - Juniper Blue (hatcback i TS kombi), Midnight Teal (sedan) oraz Metallic Grey (dostępny dla wszystkich wersji nadwozia).
Hybryda 5. generacji
Toyota Corolla po zmianach na 2023 będzie napędzana przez hybrydowe układy 5. generacji. Pierwszym, jak do tej pory, jest benzynowy motor o pojemności 1,8-litra, zaś drugim jednostka 2.0 Hybrid Dynamic Force. W obu układach wprowadzono znaczące zmiany, obejmujące silnik benzynowy i elektryczny, dzięki którym auto dysponuje większą mocą i lepszymi osiągami. Inżynierowie podrasowali jednostkę sterującą (PCU) i przeprojektowali elektryczny silnik pracujący przy skrzyni biegów. Jednocześnie zastosowano udoskonalony akumulator litowo-jonowy, który jest teraz mniejszy, lżejszy i mocniejszy. Masa samej baterii została zredukowana o blisko 18 kilogramów.
Po wprowadzonych zmianach słabsza hybryda o pojemności 1,8-litra zamiast 122 KM, generuje teraz 140 KM i przyspiesza do pierwszej "setki" prawie 2 sekundy szybciej (9,2 s). Z kolei mocniejszy motor 2.0 Hybrid Dynamic Force dysponuje mocą 196 KM, co w tym przypadku pozwoliło skrócić czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h o prawie pół sekundy (7,5 s).
Zmiany w prowadzeniu
Wraz z podniesieniem mocy Japończycy wprowadzili zmiany w pracy hybrydowych jednostek. Wcześniej starali się osiągnąć liniowe przyspieszenie, teraz jednak tak skalibrowali sterowanie napędem hybrydowym, aby przyspieszenie lepiej odzwierciedlało intencje kierowcy. Zmniejszenie prędkości obrotowej silnika w czasie przyspieszania przełożyło się również na zmniejszenie hałasu towarzyszącego podczas rozpędzania auta.
Nowsze i szybsze multimedia
Toyota Corolla w 2023 roku otrzyma najnowsze multimedia i systemy cyfrowe. Systemy te będą aktualizowane i rozbudowywane o nowe funkcje za pośrednictwem bezprzewodowego internetu zapewnionego przez kartę SIM samochodu. Na pokładzie znajdzie się większy, 10,5-calowy wyświetlacz z nową szatą graficzną i antyodblaskowym ekranem. Co więcej, już od wersji wyposażenia "Comfort" dotychczasowe zegary zastąpi konfigurowalny 12,3-calowy wyświetlacz. Jednocześnie Toyota Corolla po liftingu otrzymuje 4-letni bezpłatny dostęp do łączności internetowej i systemów Toyota Smart Connect lub Toyota Smart Connect Pro (w zależności od wersji wyposażenia), dając stały dostęp do nawigacji online oraz informacji o ruchu drogowym.
Osoby podróżujące nową Corollą będzie mógł skorzystać z nowego pokładowego agenta głosowego, który rozpoznaje naturalne, konwersacyjne polecenia do obsługi multimediów oraz wybranych funkcji pojazdu, takich jak otwieranie lub zamykanie okien. Ponadto za pomocą aplikacji MyT dostępnych jest wiele usług zdalnych, które umożliwiają kierowcy zamykanie i odblokowywanie samochodu za pomocą smartfona, sterowanie klimatyzacją w celu ogrzania lub schłodzenia kabiny przed podróżą oraz włączenie świateł awaryjnych, które pomagają odnaleźć pojazd na parkingu.
Jeszcze bezpieczniejsza
Podobnie jak inne nowe modele japońskiej marki, również nowa Corolla otrzymała zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota T-MATE, który łączy najnowszą generację pakietu Toyota Safety Sense z innymi systemami wspomagania jazdy i parkowania. W nowym pakiecie bezpieczeństwa czynnego układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) został rozbudowany o system ograniczania przyspieszania przy małych prędkościach (Acceleration Suppression), który reaguje na gwałtowne wciśnięcie pedału gazu podczas jazdy z małą prędkością, a także asystenta skrętu na skrzyżowaniach (Intersection Turn Assist), wspomaganie kierownicy w razie ryzyka zderzenia (Emergency Steering Assist), które teraz zapobiega kolizjom z nadjeżdżającymi samochodami, system zapobiegania kolizjom bocznym oraz system redukcji prędkości w zakrętach. Systemy bezpieczeństwa będą bezprzewodowo aktualizowane i rozbudowywane o nowe funkcje przez cały okres eksploatacji pojazdu.
Więcej sportu w GR Sport
Lifting przyniósł także zmiany w topowej i bardzo często wybieranej przez klientów wersji wyposażenia GR Sport inspirowanej wyścigami. Do tej pory klienci Toyoty kupili ponad 20 tys. egzemplarzy w tej bogatej wersji. Od 2023 roku rasowa odmiana ma nowe, 18-calowe, polerowane felgi aluminiowe oraz nowy wygląd tylnego zderzaka i osłony podwozia. W kabinie natomiast (dla nadwozia Hatchback i TS Kombi) pojawią się sportowe fotele z nową tapicerką i logo GR wytłoczonym na zagłówku.
Toyota Corolla po liftingu - kiedy w Polsce, ile kosztuje?
Toyota Corolla po zmianach zostanie wprowadzona do europejskiej sprzedaży w pierwszym kwartale 2023 roku. Na ten moment niestety nie są jeszcze znane polskie ceny. Wszystko wskazuje jednak na to, że z uwagi na lepsze wyposażenie i nowe opcje, będzie nieco drożej niż dotychczas. Nie ma jednak wątpliwości, że wciąż pozostanie numerem jeden w Polsce.