Światowa premiera sportowego hatchbacka to coś, na co wielu fanów Toyoty, po wielkim rozgłosie, jaki zdobył GR Yaris, czekało od dawna! Zacznijmy zatem od tego, co interesuje was najbardziej, czyli mocy. Pod maską pracuje benzynowy, silnik o pojemności 1,6-litra (G16E-GTS). To ten sam 3-cylindrowiec, który zadebiutował w najmniejszym przedstawicielu linii GR. W tym wydaniu jednak generuje ponad 100 KM na każdy cylinder, co daje łącznie 304 KM i 370 Nm. Za przenoszenie momentu na wszystkie cztery koła (napęd GR-FOUR) odpowiada 6-biegowa skrzynia manualna (iMT). Co ważne, tak samo jak w GR Yarisie, nowy model jest wyposażony w dwa mechanizmy różnicowe (przedni i tylny) typu Torsen.
Polecany artykuł:
Dostosowana do sportu
Nowa GR Corolla, oparta na konstrukcji Corolli Hatchback, zapewnia stabilność przy dużych prędkościach, co jest zasługą nisko położonego środka ciężkości i dużego rozstawu osi. Względem standardowej Corolli Hatchbac, w modelu GR, zwiększono rozstaw kół z przodu (+60 mm) oraz z tyłu (+85 mm). Wszystko po to, aby uzyskać większą stabilność w zakrętach. W efekcie powiększono także błotniki - przednie (+20 mm) oraz tylne (+30 mm). Przekłada się to na lepsze właściwości jezdne, a także wygląd japońskiego hothatcha. Uwagę przyciągają też wloty powietrza w przednim zderzaku, błotnikach i na masce oraz potrójna końcówka układu wydechowego.
Napęd na każdą okazję
Toyota GR Corolla jest wyposażona w fenomenalny napęd na cztery koła GR-FOUR, wykorzystujący elektroniczne sprzęgło wielopłytkowe, które pozwala zmieniać ustawienia rozdziału mocy między przednią i tylną oś. W efekcie za pośrednictwem jednego pokrętła, kierowca może zmieniać sposób pracy napędu w zależności od preferencji i warunków drogowych. W trybie "Normal" więcej momentu obrotowego trafia na przód, w trybie "Sport" więcej na tył, zaś w trybie "Track" auto rozdziela moc po równo na obie osie. Można więc jeździć tym autem spokojnie, kręcić bączki lub atakować ostre, szutrowe zakręty w trybie 4WD.
Są też złe wieści...
Nowa Toyota GR Corolla jest piekielnie szybka, bardzo sztywna, lekka (niecałe 1500 kg) i gotowa na każde warunki, a więc jest hot hatchem kompletnym. Niestety, jeśli już skonfigurowaliście ten samochód w swoich myślach, musimy was rozczarować. Zgodnie z oficjalnym komunikatem, kompaktowy rozrabiaka nie będzie dostępny w Europie (przynajmniej na razie). W pierwszej kolejności GR Corolla trafi do salonów w Japonii i Stanów Zjednoczonych.