Nie, wcale nie potrzebuję tych 6 cylindrów. 4 to w sam raz
- nie powiedział nikt, nigdy.
Faktem jest jednak, że 4-cylindrowa, bazowa odmiana będzie wciąż dość szybka, z pewnością tańsza i lżejsza. I to aż o 100 kilogramów. Toyota oferuje już Suprę z 2-litrowym silnikiem na japońskim rynku. Wkrótce taka odmiana zawita również do Europy, a klienci z nieco chudszym portfelem również będą mogli cieszyć się nową Suprą.
Sprawdź: nasz TEST nowej Toyoty GR Supra - KLIKNIJ
2-litrówka również wywodzi się z BMW i generuje 258 KM. Doładowany silnik ma pozwolić na osiągnięcie pierwszej setki w czasie 5,2 sekundy, a prędkość maksymalna wyniesie tyle samo co w mocniejszej odmianie - 250 km/h.
Toyota podkreśla ważną korzyść płynącą z zastosowania mniejszego silnika. Samochód ma być dzięki temu lżejszy o 100 kg, a to niebagatelna różnica. Biorąc pod uwagę lekkość prowadzenia Supry z 6-cylindrowym silnikiem, w przypadku 4-cylindrowej Supry, możemy chyba liczyć na rewelacyjne właściwości jezdne.
Z okazji premiery tej wersji silnikowej, Toyota przygotuje 200 egzemplarzy specjalnej odmiany Fuji Speedway. O cenach dowiemy się zapewne za jakiś czas.
WIDEO - taka jest Toyota GR Supra A90 Edition