Po 16 latach od zakończenia produkcji ostatniej do tej pory, czwartej generacji, Supra nadal cieszy się renomą auta kultowego wśród entuzjastów sportowych samochodów. Jej nieustającą popularność wzmocniła gwiazdorska rola w serii filmów akcji "Szybcy i wściekli", a także sukces cyfrowej wersji w popularnej grze video Gran Turismo – symulatorze dostępnym na konsoli PlayStation.
Sprawdź: Auta sportowe w Genewie - DUŻA GALERIA
Nazwa Supra pojawiła się po raz pierwszy w 1978 roku wraz z debiutem większej i mocniejszej wersji Toyoty Celiki drugiej generacji, zaś w następnych latach samochód ten stał się niezależnym modelem. Celica Supra była znana pod symbolem A40. Po niej na rynek trafiły trzy generacje Toyoty Supry – A60 w 1981 roku, A70 w 1986 roku i A80 w 1993 roku. Wszystkie cztery modele miały charakterystyczny dla samochodów GT układ z silnikiem z przodu i tylnym napędem. Czwarta generacja była najmocniejszym samochodem produkcyjnym w dotychczasowej historii Toyoty.
GR Supra Racing Concept
GR Supra Racing Concept otwiera nowy rozdział w historii jednego z najsłynniejszych sportowych samochodów Toyoty. To kompaktowy, dwudrzwiowy samochód z napędem na tylną oś i silnikiem z przodu, zbudowany z zaawansowanych, lekkich materiałów. Za jego opracowanie odpowiadali specjaliści TOYOTA GAZOO Racing. Koncept ten jest zapowiedzią przyszłej premiery Toyoty Supry piątej generacji, co sugeruje widoczny na drzwiach numer 90, nawiązujący do kodów kolejnych generacji modelu – A40, A60, A70 i A80.
Projekt, właściwości jezdne i wyposażenie
Nadwozie koncepcyjnej GR Supry Racing ma dynamiczny, budzący emocje design. Wiele jego elementów, takich jak maska z wlotami powietrza, tylny zderzak, przedni spojler, nakładki progów, tylny dyfuzor, obudowy lusterek bocznych oraz duże tylne skrzydło, wyprodukowano z mocnych, lekkich kompozytów. Przednia szyba oraz oszklenie bocznych okien także powstały z odpornego tworzywa.
Zobacz: Nowości targów Genewa 2018 - nasza GALERIA
Samochód ma obniżone przednie i tylne zawieszenie, wyczynowy układ wydechowy, wyścigowe koła BBS oraz opony Michelin. W hamulcach zastosowano zaciski i tarcze Brembo Racing. Kabina została zaprojektowana z myślą o wyczynowej jeździe. Firma OMP dostarczyła fotele i pasy bezpieczeństwa, a także wyścigową kierownicę wyposażoną w łopatki zmiany biegów. Deska rozdzielcza ma wygląd charakterystyczny dla samochodów wyścigowych, podobnie jak tablica przyrządów ze sportowymi zegarami. Drzwi od wewnątrz są pokryte panelami z włókna węglowego. Zgodnie z regulacjami dotyczącymi bezpieczeństwa, w samochodzie zamontowano klatkę bezpieczeństwa. Przewody paliwowe i hamulcowe, PedalBox, akumulator i przewody elektryczne zostały opracowane zgodnie ze standardami imprez motorsportowych.