Toyota GT86 po liftingu - zobacz jak wygląda, sprawdź ile kosztuje

2017-01-16 15:45

Udoskonalona i odświeżona wizualnie Toyota GT86 jest już dostępna w polskiej ofercie. Auto kosztujące 133 900 zł ma dawać jeszcze większą radość z jazdy za sprawą poprawionego zawieszenia i zachwycać wizualnie bardziej aerodynamiczną karoserią.

Toyota GT86 to lekkie, dynamiczne coupe z silnikiem umieszczonym z przodu i napędem przekazywanym na tył. Twórcy tego modelu inspirowali się bogatymi tradycjami Toyoty w dziedzinie konstrukcji samochodów sportowych. Pojazd napędza silnik wolnossący o pojemności 2.0 litra typu bokser z przeciwsobnym układem cylindrów w płaszczyźnie poziomej. Generowana moc wynosi 200 KM i 205 Nm, która wędruje na tył poprzez 6-biegową przekładnię manualną lub opcjonalną automatyczną ECT. Przyspieszenie do "setki" wynosi 7,6 s (8,2 z automatem), a prędkość maksymalna dochodzi od 226 km/h (210 km/h z automatem).

GT86 charakteryzująca się nisko położonym środkiem ciężkości, zaskakuje przyczepnością i zwinnością w pokonywaniu zakrętów. W nowej wersji w układzie zawieszenia poprawiono kilka elementów, dzięki czemu teraz auto zapewnia lepsze tłumienie wstrząsów. Wymieniono sprężyny zawieszenia i odpowiednio dostrojono amortyzatory marki Showa. Klienci, którzy preferują bardziej sportową jazdę, będą mogli skorzystać z opcji zainstalowania amortyzatorów Sachs (pakiet Sport).

Przeczytaj: TEST Toyota GT86 TRD: w małym ciele wielki duch

W poprawionym japońskim coupe pojawił się tryb TRACK, w którym można określić stopień elektronicznej kontroli stabilności toru jazdy i przyczepności. Dla osiągnięcia maksymalnych wrażeń z jazdy i całkowitej utraty przyczepności, dostępna jest również opcja odłączenia kontroli trakcji.

Wersja po modernizacji ma kilka wizualnych zmian. Nowe są światła bi-LED z przodu oraz LED-owe z tyłu oraz przeprojektowane zderzaki. Inny jest też wzór kół ze stopu metali lekkich. We wnętrzu fotele otrzymały obicia ze skóry i Alcantary lub materiałową tapicerkę. Czarna deska rozdzielcza o jednolitej fakturze ogranicza powstawanie odblasków i odbić. Elementy konsoli centralnej zostały wykończone materiałem o wzorze włókna węglowego. Osłona tablicy wskaźników może być pokryta skórą.

Nie przegap: TEST Toyota GT86 2.0 Boxer Turbo: ostra niczym katana

Nowa sportowa kierownica wielofunkcyjna jest mniejsza (średnica 362 mm) ma zintegrowane przyciski służące do komunikacji z systemem multimedialnym oraz logo GT86 na środkowym panelu. Zestaw zegarów zyskał wielofunkcyjny wyświetlacz TFT o przekątnej 4,2 cala. Obrotomierz zmodyfikowano w taki sposób, aby wartość 7000 obr./min, przy której auto osiąga największą moc, znajdowała się na górze wskaźnika.

Cena odświeżonej Toyoty GT86 została ustalona na 138 900 zł (po rabacie 133 900 zł).  Pełną specyfikację auta można znaleźć klikając w ten link. Zaktualizowana nawigacja Toyota Touch 2 with Go ma bardziej intuicyjny interfejs użytkownika, oferuje 3-letnią aktualizację map i dostęp do usług internetowych, w tym bieżących informacji o natężeniu ruchu oraz wyszukiwarki Google i serwisu Twitter.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku