Sylwetka pojazdu z przedłużoną linią dachu, która zgrabnie obniża się ku tyłowi, mimo dołożenia wydłużonych, zwężających się okien i wąskiej szyby na klapie kufra, wciąż wygląda atrakcyjnie. Taka praktyczna odmiana Toyoty GT86 z unoszonymi trzecimi drzwiami, mogłaby pozwolić użytkownikom na zabranie ze sobą na tor wyścigowy większej ilości rzeczy, przy wygodniejszym sposobie ich załadunku.
Przeczytaj: TEST Toyota GT86 2.0 Boxer: w małym ciele wielki duch
Pod maską bez zmian. Toyota GT86 Shooting Brake Concept napędzana jest tym samym silnikiem co sprzedawane coupe. Jest nim 4-cylindrowa jednostka 2.0 litra typu boxer, generująca 200 KM i 205 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągi seryjnej GT86 to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 7,6 s, a prędkość maksymalna została określona na 226 km/h. Takich wyników należy się też spodziewać po pokazowym koncepcie.