Toyota GT86 to lekkie, sportowe coupe z tylnym napędem i silnikiem z przodu. Inspiracją dla konstruktorów modelu, który zadebiutował na rynku w 2012 roku, jest bogata tradycja sportowych samochodów Toyoty – w szczególności coupe 2000GT i Corolli AE86. Wersja specjalna GT86 otrzymała lakierowanie nadwozia odwzorowane z ultrasportowego Yarisa GRMN, którego limitowana liczba 400 sztuk została sprzedana w ciągu zaledwie 72 godzin.
Z motorsportem w genach
Toyota GT86 jest napędzana wolnossącym, 2-litrowym silnikiem typu bokser z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który pozwolił dodatkowo obniżyć środek ciężkości pojazdu. Auto o mocy 200 KM rozpędza się do 100 km/h w 7,6 s.
Nasz TEST: Toyota GT86 po liftingu: zabawka dorosłych
W 2017 roku Toyota GT86 została poddana faceliftingowi, który objął stylistykę nadwozia, wykończenie wnętrza wyższej jakości oraz większą pewność prowadzenia i komfort jazdy. Nowy tryb jazdy sportowej Track pozwala kierowcy na dynamiczną jazdę po torze przy ograniczonej do minimum interwencji elektronicznych systemów stabilizacji toru jazdy (VSC) oraz kontroli trakcji (TCS).
Toyota GT86 jest oferowana również w wyścigowej wersji GT86 CS-Cup oraz rajdowej odmianie GT86 CS-R3, która otrzymała homologację FIA do startów w WRC. Obie wyczynowe edycje zostały opracowane przez Toyota Motorsport GmbH w Kolonii.
Sportowa Toyota Yaris
Yaris GRMN zadebiutował na europejskim rynku pod koniec ubiegłego roku. Opracowany przez Toyota Gazoo Racing hot hatch jest napędzany 1.8-litrowym silnikiem z kompresorem o mocy 212 KM – to jedyne tego rodzaju rozwiązanie w sportowych hatchbackach segmentu B. Inspiracją dla Yarisa GRMN jest Yaris WRC, którym od 2017 roku zespół Toyota Gazoo Racing startuje w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Twórcy nowego hot hatcha korzystali z rozwiązań wypracowanych przy budowie rajdowego Yarisa, zaś jego dopracowaniem zajęli się najlepsi kierowcy testowi Toyoty na torze Nürburgring.
TEST: Toyota Yaris GRMN - dla koneserów hot-hatchy
Yaris GRMN to pierwszy samochód Toyoty dostępny w Europie, firmowany przez Toyota Gazoo Racing. W Japonii dostępnych jest już 10 usportowionych modeli, opracowanych przez sportowy zespół marki. Zgodnie z zapowiedziami koncernu, kolejne samochody z kogo GR pojawią się także na europejskim rynku.