Toyota Hilux zadebiutowała na rynku w 1968 roku i szybko dowiodła swojej niezrównanej trwałości i odporności w najtrudniejszym terenie. Od 50 lat Hilux to jeden z najważniejszych pick-upów na globalnym rynku. Terenowa Toyota słynie z trwałości, niezawodności i możliwości jezdnych. Z tego powodu model ten spotkamy wszędzie tam, gdzie odporność i dzielność samochodu ma decydujące znaczenie – w górach, na pustyniach, bezkresnej tundrze, australijskim outbacku czy lodowej pustyni Arktyki i Antarktydy. Hilux wielokrotnie zajmował też miejsca na podium w Rajdzie Dakar.
Z okazji 50. rocznicy Hiluxa na polskim rynku pojawia się limitowana edycja Hilux Selection 50. Powstanie tylko 50 sztuk tego wyjątkowego pick-upa, a każdy samochód będzie miał znamionowaną tabliczkę z numerem egzemplarza, umieszoną wewnątrz samochodu. Hilux Selection 50 został opracowany na podstawie najbogatszej wersji wyposażenia tego modelu dostępnej w Europie – nowej odmianie MLM.
Jedyny w swoim rodzaju
Terenowy pick-up w limitowanej edycji Selection 50 jest dostępny w dwóch wersjach kolorystycznych – biała perła (Pure) i pomarańczowy metalik (Lava). Na masce, dachu, przednim zderzaku i tylnej klapie znalazły się specjalne oklejenia Selection 50. Samochód otrzymał także czarną zabudowę przestrzeni ładunkowej z elementami w kolorze nadwozia, znaczek "Selection" umieszczony w tylnej części nadwozia, aluminiową osłonę silnika z logo "Selection" oraz polakierowane na czarno, aluminiowe obręcze 18" z oponami 265/60 R18. Samochód jest wyposażony także m.in. w przednie reflektory i światła do jazdy dziennej LED.
Luksusowe wnętrze
Kabina pasażerska Hiluxa Selection 50 jest utrzymana w ciemnej tonacji. Fotele są pokryte skórzaną, perforowaną tapicerką w kolorze Selection Black. Czarna jest także podsufitka, a na desce rozdzielczej i bokach pojawiły się detale w kolorze Piano Black. O wyjątkowości serii świadczy umieszczona we wnętrzu tabliczka znamionowana z numerem egzemplarza z limitowanej edycji. Wyjątkowe są także na nowo zaprojektowane zegary i nowy wyświetlacz TFT. Fotel kierowcy ma pełną regulację elektryczną. Kierowca ma ponadto do dyspozycji m.in. system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym oraz pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense.
Komfortowa terenówka
Luksusowo wyposażony Hilux w wersji Selection 50 odpowiada na rosnące zainteresowanie polskich kierowców samochodami, które łączą zalety użytkowe i możliwości terenowe z komfortem aut osobowych i bogatym wyposażeniem. Hilux 8. generacji wpisuje się w ten trend. Pick-up został zbudowany na podwoziu z ramą podłużnicową, zapewniającą o 20% większą sztywność skrętną niż poprzedni model. Zaprojektowano je z myślą o połączeniu lepszego manewrowania, większego komfortu jazdy, ograniczenia hałasu i drgań oraz poprawy bezpieczeństwa w razie kolizji ze znakomitą wytrzymałością w każdym terenie.
Hilux dysponuje dołączanym napędem na wszystkie koła z przekładnią rozdzielczą umożliwiającą wybór przełożeń szosowych lub terenowych. Tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu jest przystosowany do przenoszenia większego momentu obrotowego. Jazdę w terenie ułatwiają system aktywnej kontroli trakcji, funkcja wspomagania podczas zjazdu ze wzniesienia oraz funkcja wspomagania ruszania pod górę. Hilux jest wyposażony ponadto w system kontroli toru jazdy przyczepy i może ciągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony.
Dynamiczny pick-up
Hilux Selection 50 jest napędzany silnikiem D-4D z serii Global Diesel o pojemności 2,4 l i najniższym w tej klasie zużyciu paliwa, który współpracuje z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów Super ECT. Jednostka wyposażona w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG) z intercoolerem generuje moc 150 KM (110 kW) przy 3 400 obr./min. i maksymalny moment obrotowy na poziomie 400 Nm w przedziale 1 600–2 000 obr./min., co zapewnia jej dużą elastyczność. Pick-up z napędem 4x4 i automatyczną skrzynią biegów rozpędza się od 0 do 100 km/h w 12,8 s.