Współpraca będzie przede wszystkim polegać na zbudowaniu wspólnej fabryki w Stanach Zjednoczonych. Inwestycja będzie kosztować 1,6 miliarda dolarów, a jej wydajność przewidywana jest na 300 tysięcy samochodów rocznie. Mazda zamierza budować tam crossovery, Toyota – swoją legendarną Corollę.
Zobacz też: Ile kosztuje przegląd Toyoty RAV4 Hybrid w ASO?
Oczywiście marki będą też rozwijać technologię elektryczną. Toyota jest liderem hybryd, ale i Mazda odważnie pozwala sobie w temacie nowych technologii. Platforma SKYACTIV obejmuje przecież kondensatory magazynujące energię, a więc pozwalające na zmniejszenie spalania. Wspólnym dziełem mają być systemy multimedialne oraz bardziej zaawansowane technologie łączności, np. pomiędzy samochodami.
Spodziewamy się również, że Mazda i Toyota będą współpracowały przy stworzeniu nowego modelu. Już wcześniej widzieliśmy podobne przypadki – Toyota opracowała razem z Subaru model GT86, z kolei Mazda i Ford działały przy modelu 121.
W ramach stworzonego joint venture Toyota przejmuje 5% udziałów Mazdy, a ta otrzyma od lidera hybryd 0,25% własności.