W zestawieniu tegorocznego raportu BrandFinance Auto 50, eksperci nie mieli wątpliwości co do wyboru zwycięzcy. David Haigh, Brand Finance Chief Executive komentując wybranie japońskiej marki, jako najbardziej wartościowej, powiedział: - Toyota podjęła olbrzymi wysiłek, aby odbudować zaufanie klientów na całym świecie i umocnić reputację marki. W tym czasie koncern wprowadził na rynek atrakcyjne produkty, które przyciągnęły nowych klientów i zainteresowały Toyotą młodsze pokolenia.
>>> Hybrydowa Toyota Prius świętuje 15 lat sukcesów <<<
Brand Finance jest firmą z branży finansowej, która zajmuje się m.in. analizą rynku. W zestawieniu dotyczącym najcenniejszych marek liczy się wyłącznie ich wartość finansowa. W raporcie na 2013 rok odnoszącym się do rynku motoryzacyjnego, wartość marki Toyoty wzrosła o 6 proc. do 26 mld dolarów (20 mld EUR). Agencja podniosła rating Toyoty do poziomu AA+, odzwierciedlając umacnianie się pozycji marki.
TOP 10 najbardziej wartościowych marek świata
1. Toyota - wartość: 25 mld 979 mln dol (w ubiegłym roku: 24 mld 461 mln dol)
2. Volkswagen - wartość: 23 mld 666 mln dol (w ubiegłym roku: 17 mld 758 mln dol)
3. BMW - wartość: 23 mld 236 mln dol (w ubiegłym roku: 21 mld 262 mln dol)
4. Mercedes - wartość: 20 mld 298 mln dol (w ubiegłym roku: 19 mld 762 mln dol)
5. Ford - wartość: 19 mld 623 mln dol (w ubiegłym roku: 17 mld 559 mln dol)
6. Nissan - wartość: 17 mld 646 mln dol ( w ubiegłym roku: 14 mld 167 mln dol)
7. Honda - wartość: 16 mld 114 mln dol (w ubiegłym roku: 14 mld 963 mln dol)
8. Porsche - wartość: 11 mld 241 mln dol (w ubiegłym roku: 10 mld 70 mln dol)
9. Hyundai - wartość: 8 mld 715 mln dol (w ubiegłym roku: 8 mld 326 mln dol)
10. Renault - wartość: 8 mld 430 mln dol (w ubiegłym roku: 8 mld 64 mln dol)