Od stycznia do grudnia 2019 roku z salonów Toyoty wyjechało 66 271 samochodów, co oznacza wzrost o około 7 500 aut (+12,9 proc.). Pod względem liczby rejestracji Toyota uzyskała zbliżony wynik (62 774 sztuk) i awansowała na drugie miejsce najczęściej wybieranych marek samochodowych w Polsce.
Liderem Corolla
Do kolejnego sukcesu w ogromnym stopniu przyczyniły się nowe modele – w pierwszym rzędzie Corolla nowej generacji, której sprzedaż rok do roku wzrosła o spektakularne 172 proc. do liczby 20 895 aut. Drugim najpopularniejszym samochodem marki 2019 roku był Yaris z wynikiem sprzedaży 12 070 aut (+9,2 proc.).
Sprawdź: W 2020 roku Toyota obniża ceny hybrydowych aut. Sprawdź, jakie modele obejmie program EkoBonus
Od debiutu Corolli w salonach, nowy model dominuje w kolejnych miesięcznych rankingach najpopularniejszych modeli, opartych na danych Instytutu SAMAR o liczbie rejestracji. To przełożyło się na bardzo dobry wynik (19 701 egzemplarzy) i drugie miejsce w zestawieniu rocznym. Premiera nowej Corolli przyczyniła się do skokowego, 31-procentowego wzrostu popularności kompaktowych modeli Toyoty.
Hybrydy ustanowiły nowy rekord
Samochody hybrydowe stanowią już 39 proc. całkowitej sprzedaży Toyoty w Polsce – wynik ten wzrósł z poziomu 29 proc. w roku 2018. Od stycznia do grudnia 2019 roku na drogi wyjechało rekordowe 26 036 hybryd marki – aż o 54 proc. więcej niż w 2018 roku.
Zobacz: Czy niehybrydowa Corolla ma jeszcze sens? Toyota Corolla 1.2 Turbo 116 KM Selection - TEST, OPINIA
Nowym liderem rynku hybryd jest spalinowo-elektryczna Corolla, której sprzedaż wyniosła 10 829 aut. Drugie miejsce zajmuje najpopularniejsza hybryda 2018 roku, Toyota C-HR Hybrid (5 104 auta), a trzecie Toyota RAV4 Hybrid (4 857 auta). Udział napędu hybrydowego w sprzedaży Nowej Corolli wyniósł aż 65 proc., z kolei w przypadku modeli Toyota C-HR i RAV4 napęd hybrydowy pracuje pod maską 66 proc. sprzedanych egzemplarzy.