Toyota Aygo drugiej generacji to jeden z najpopularniejszych samochodów segmentu A w całej Europie. W 2018 roku sprzedano aż 91 700 egzemplarzy tego modelu, co zapewniło mu 7,4 proc. udziału w całym segmencie. W Polsce natomiast Aygo, spośród innych aut najmniejszego segmentu wybrało aż 26 proc. klientów. Oznacza to, że w 2018 roku Polacy kupili 32 proc (4362 szt.) więcej, niż rok wcześniej. Testowaliśmy ten model - sprawdź co o nim myślimy - KLIKNIJ.
W 2018 r. Aygo przeszło mały facelifting. Inżynierowie jeszcze bardziej podkreślili wtedy młodzieżowy wygląd auta, a także udoskonalili nieco silnik, poprzez zwiększenie jego mocy i wydajności, co znacznie przełożyło się na lepsze osiągi i pewność prowadzenia.
Sukces Aygo trwa w najlepsze, co skłoniło Toyotę do stworzenia kolejnej specjalnej edycji x-cite, wyróżniającej się dwukolorowym nadwoziem w postaci dominującego na karoserii lakieru Pure Orange oraz czarnego dachu. Z zewnątrz znajdziemy światła przeciwmgielne, przyciemniane tylne szyby i lśniące, aluminiowe, 15-calowe felgi w kolorze czarnym.
Wnętrze
W środku kabiny zastosowano lśniąco czarne wykończenia na konsoli centralnej i panelu tablicy rozdzielczej. Czarna jest także obudowa skrzyni biegów, zaś obudowy nawiewów wyróżniają się kolorem Pure Orange. Aygo x-cite ma także materiałową tapicerkę Manhattan i wykończone pomarańczowym obszyciem dywaniki.
Wnętrze wersji x-cite ma zdecydowanie bogatsze wyposażenie, obejmujące klimatyzację, kierownicę wielofunkcyjną z przyciskami do kontroli systemu audio, fotel kierowcy z regulacją wysokości oraz ogranicznik prędkości dla wersji z manualną skrzynią biegów. Nowy system multimedialny z 7-calowym ekranem i kamerą cofania współgra z telefonami za pomocą Apple CarPlay i Android Auto. Opcjonalnie klienci mogą rozszerzyć listę o radio DAB, inteligenty kluczyk, czy uruchamianie samochodu za pomocą przycisku.
Edycja specjalna Aygo x-cite jest także wyposażona w liczne systemy bezpieczeństwa tj. Toyota Safety Sense, który zapobiega kolizjom lub ogranicza ich skutki. Na pokładzie znajduje się również układ wczesnego reagowania (PCS), którego zadaniem jest wykrycie niebezpieczeństwa kolizji i niezwłoczne poinformowanie kierowcy. Jeśli kierowca nie zareaguje na czas, samochód wyhamuje awaryjnie, redukując prędkość o nawet 30 km/h. System działa w zakresie od 10 do 80 km/h.
Wzorowa jednostka
Pod maskę ponownie trafił 3 cylindrowy, 12-zaworowy silnik DOHC VVT-i produkcji Toyoty o pojemności jednego litra, który spełnia najnowsze normy emisji spalin Euro 6.2. Po zeszłorocznym faceliftingu silnik ten jest jeszcze bardziej ekonomiczny. Moc zwiększono do 72 KM przy 6000 obr./min., a moment obrotowy wynosi 93 Nm przy 4400 obr./min. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje teraz 13,8 s. (o 0,4 s. szybciej), a prędkość maksymalna to równe 160 km/h.
Nowa specjalna edycja Toyoty Aygo x-cite zadebiutuje już za niecały miesiąc (05.03) na Salonie Samochodowym w Genewie.