Trwa ofensywa produktowa Toyoty na polskim rynku. Po udanych debiutach nowych generacji Aurisa i RAV4, w salonach Toyoty wkrótce zadebiutuje Auris Hybrid, a w kolejnych miesiącach Auris Touring Sports i zupełnie nowa Corolla. Japońska marka konsekwentnie rozwija ofertę samochodów hybrydowych, uznając tę technologię za filar strategii koncernu na kolejne lata. Hybrydy Toyoty znalazły już ponad 5 milionów nabywców na świecie.
Z nadejściem kalendarzowej wiosny 2013 roku, bardziej atrakcyjne ceny otrzymała cała rodzina Priusa. Wszystkie trzy modele, czyli: Prius, Prius Plug In, oraz Prius+, są obecnie tańsze aż do 11 tys. zł. Ceny regularnego Priusa hatchback rozpoczynają się od 99 900 zł. Wersja Priusa Plug In z możliwością ładowania baterii z gniazdka kosztuje od 146 900 zł. Koszt 7-osobowego minivana Prius+ zaczyna się od 119 900 zł.
>>> Hybrydowa Toyota Prius świętuje 15 lat sukcesów na światowych rynkach <<<
Toyota Prius+ to pierwszy w Europie samochód typu MPV łączący przestrzeń i wszechstronność 7-miejscowego nadwozia z zaletami napędu hybrydowego. Auto będzie już piątym modelem Toyoty z napędem hybrydowym dostępnym w Polsce. Do napędu wykorzystano znaną jednostkę elektryczną Toyota Hybrid Synergy Drive najnowszej generacji współpracującym w cyklu Atkinsona silnikiem benzynowym o pojemności 1.8 litra. Całkowita moc układu to 136 KM. Przyspiesza od 0 do 100 km/h trwa 11,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 170 km/h.
Nadwozie Prius+ w porównaniu z tradycyjnym Priusem, jest o 155 mm dłuższe, o 30 mm szersze i o 85 mm wyższe. Rozstaw osi powiększono o 80 mm. Z kompletem pasażerów na trzech rzędach siedzeń, przestrzeń bagażowa oferuje pojemność 200 litrów. Po złożeniu tylnych foteli przestrzeń bagażowa rośnie do 505 litrów. Akumulatory litowo-jonowe zostały umieszczone wewnątrz centralnej konsoli między przednimi fotelami.
Toyota Prius Plug-in to odmiana oparta na budowie 5-drzwiowego Priusa. Posiada ona jednak możliwość ładowania samochodu z gniazdka elektrycznego. Zespół napędowy HSD (Hybrid Synergy Drive) dysponuje akumulatorem litowo-jonowym o większej pojemności. Zapewnia on zasięg 25 km w trybie całkowicie elektrycznym jeśli tylko prędkość nie przekracza 85 km/h. Po wyczerpaniu akumulatora samoczynnie włącza się tryb hybrydowy w którym zasięg wynosi ponad 1200 km. Całkowita moc zespołu napędowego to 136 KM, co zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 11,4 s i prędkość maksymalną 180 km/h.
Toyota Prius - CENNIK
wersja |
silnik |
cena |
Luna |
1.8 136 KM automat/6 |
99 900 zł |
Sol |
1.8 136 KM automat/6 | 105 900 zł |
Prestige |
1.8 136 KM automat/6 | 113 900 zł |
.
Toyota Prius+ - CENNIK
wersja | silnik | cena |
Luna | 1.8 136 KM automat/6 | 119 000 zł |
Sol | 1.8 136 KM automat/6 | 124 900 zł |
Prestige | 1.8 136 KM automat/6 | 146 900 zł |
.
Toyota Prius Plug-in - CENNIK
wersja |
silnik |
cena |
Luna |
- |
- |
Sol |
1.8 136 KM automat/6 | 144 900 zł |
Prestige |
1.8 136 KM automat/6 | 169 900 zł |
.