Zmiany wyglądu nadwozia objęły przód, tył oraz linię boczną. Są inne lampy przednie i przebudowany grill dla upodobnienia auta do nowego Aurisa i Avensisa. Światła drogowe oraz mijania zostały wyposażone w diodową technologię. Auto zostało optycznie poszerzone poprzez przebudowę zderzaka, który załamuje się w kierunku nowych wlotów powietrza i świateł LED do jazdy dziennej. Z tyłu nowy kształt otrzymały klosze lamp i pokrywa bagażnika, a zderzak został zintegrowany z dyfuzorem oraz wnęką na tablicę rejestracyjną.
Modernizacja wnętrza
Wnętrze nowego Priusa+ to unowocześniony wygląd tablicy rozdzielczej i konsoli środkowej. Pomiędzy przeprojektowanymi zegarami umieszczono 4,2-calowy kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego, który obok standardowych informacji pokazuje także schemat działania układu hybrydowego oraz poziom naładowania akumulatorów. Funkcja Eco Judge wspomaga kierowcę w uzyskaniu jeszcze większej wydajności napędu hybrydowego. Na ekranie można sprawdzić także ustawienia systemu aktywnego tempomatu, klimatyzacji i systemu audio.
Przeczytaj też: Odświeżona Toyota Auris hybrid w polskich salonach
Na konsoli środkowej umieszczono ekran dotykowy najnowszej wersji systemu multimedialnego Toyota Touch 2. Unowocześniony wyświetlacz o przekątnej 6,1 cala i rozdzielczości 800x480 pikseli. System Toyota Touch 2 & Go Plus wyposażony jest w nową funkcję "Play More Like This" - inteligentny system rozpoznawania utworów, który pomoże stworzyć playlisty pasujące do nastroju kierowcy. Najbardziej rozbudowana wersja systemu multimedialnego umożliwia także połączenie z internetem za pośrednictwem funkcji hotspot na smartfonie.
Systemy bezpieczeństwa
Nowa wersja Priusa+ otrzymała bardziej zaawansowane systemy bezpieczeństwa. System ochrony przedzderzeniowej (PCS) został wzmocniony i może teraz zredukować prędkość o 60 km/h. Dodatkowo, kierowca może ustawić czas ostrzegania o zbliżającym się niebezpieczeństwie lub całkowicie go wyłączyć. W razie nagłego hamowania EBS (Emergency Brake Signal) włącza wszystkie kierunkowskazy, by ostrzec innych uczestników ruchu i zapobiec uderzeniu nadjeżdżającego z tyłu samochodu. Nowość to asystent parkowania (SIPA).
Wydajniejszy napęd
7-osobowy minivan wykorzystuje do napędu benzynowy silnik 1.8 o mocy 99 KM, który współpracuje z 81-konną jednostką elektryczną. Całość generuje 136 KM. Pierwsze 100 km/h pojawia się po 11,3 sekundy. Auto po liftingu jest wydajniejsze i dostosowane do norm emisji spalin Euro 6. Zawieszenie zostało zoptymalizowane pod kątem prowadzenia i komfortu.
Ceny odświeżonej Toyoty Prius+ w polskich salonach zaczynają się od 133 900 zł. W standardzie znajdziemy m.in. automatyczną klimatyzację, 16-calowe felgi aluminiowe, multifunkcyjną kierownicę obitą skórą czy system multimedialny Toyota Touch 2 z dotykowym ekranem o przekątnej 6,1 cala.