W 2012 roku Toyota jako pierwsza wprowadziła technologię plug-in hybrid do Europy. Teraz Toyota podczas Salonu Samochodowego w Nowym Jorku prezentuje drugą generację przełomowego Priusa Plug-in Hybrid. Samochód wyróżnia się znacząco zwiększonym zasięgiem, wyższą maksymalną prędkością jazdy na silniku elektrycznym oraz bardziej dynamiczną jazdą. Model ten łączą z nowym Priusem czwartej generacji te same atuty: nowa platforma TNGA, niepowtarzalna stylistyka i pełny napęd hybrydowy nowej generacji.
Zobacz: Toyota GT86 po liftingu: jeszcze więcej sportowego stylu
Bateria litowo-jonowa 8,8 kWh zapewnia nowemu modelowi większy zasięg na samym silniku elektrycznym oraz umożliwia częstsze korzystanie z niego podczas jazdy w trybie spalinowo-elektrycznym. W ten sposób zwiększył się również zasięg auta na jednym tankowaniu. Prius Plug-in Hybrid przynosi też znaczącą poprawę w stosunku do poprzednika pod względem zużycia paliwa, które dla nowego modelu wynosi zaledwie 1,4 l/100 km (to najlepszy wynik wśród wszystkich obecnych na rynku hybryd plug-in).
Podczas jazdy w trybie spalinowo-elektrycznym Prius Plug-in Hybrid w większym stopniu wykorzystuje silnik elektryczny, szczególnie w jeździe miejskiej i na krótkich dystansach. Nowy model jako pierwszy stosuje innowacyjny system Toyoty, wykorzystujący oba silniki elektryczne do napędzania kół, poprawiając w ten sposób osiągi i elastyczność. Kolejne oszczędności energii przynosi zmiana systemu ogrzewania baterii w celu poprawy efektywności podczas niskich temperatur, a także innowacyjna klimatyzacja, która jako pierwsza na świecie wykorzystuje pompę ciepła z wtryskiem gazu. To oszczędne rozwiązanie pozwala ogrzewać wnętrze samochodu kiedy silnik spalinowy jest wyłączony.
Sprawdź: Toyota RAV4 Hybrid w polskiej sprzedaży - CENNIK
W efekcie tych zaawansowanych rozwiązań nowy Prius Plug-in Hybrid zapewnia dynamiczną jazdę i najlepsze w swojej klasie przyspieszenie. Samochód może rozpędzić się do 135 km/h w elektrycznym trybie jazdy. Zasięg na samym silniku elektrycznym wynosi 50 km – to dwa razy więcej niż w poprzedniej generacji. Ładowanie baterii trwa tylko 2,3 godziny przy użyciu standardowej wtyczki (230 volt). Prius Plug-in Hybrid, tak jak każda pełna hybryda Toyoty, może jeździć na samym silniku benzynowym, w trybie elektrycznym lub z wykorzystaniem obu silników. Hamowanie rekuperacyjne pozwala odzyskiwać energię i magazynować ją w akumulatorze, co dodatkowo wydłuża zasięg i obniża zużycie paliwa.
Pełny napęd hybrydowy składa się z 4-cylindrowego silnika VVT-i 1.8 litra. pracującego w oszczędnym cyklu Atkinsona oraz silników elektrycznych. Jednostka benzynowa ma znaczący wpływ na wydajność całego układu napędowego. Dzięki udoskonalonemu procesowi spalania oraz innowacyjnym sposobom wykorzystywania ciepła i redukcji tarcia uzyskano najlepszą na świecie wydajnością cieplną dla silników benzynowych, wynoszącą 40%.