Toyota RAV4 Adventure otrzymała nawiązującą do terenówek stylistykę przodu. Zdecydowany wygląd SUV-a podkreśla nowy czarny grill, znaczek Toyoty umiejscowiony niżej, pośrodku grilla zamiast tuż pod linią maski, a także przednie światła przeciwmgielne w nowych czarnych oprawach oraz srebrne osłony podwozia z przodu i z tyłu. Terenowy charakter nadają pojazdowi także poszerzone nadkola i nowe 19-calowe felgi aluminiowe z szarym, matowym wykończeniem. Zupełnie nowe są projektorowe reflektory LED.
Pojazd może mieć dwukolorowe malowanie nadwozia. Auto na zdjęciach ma lakier Urban Khaki połączony z lakierem Dynamic Grey na dachu, przednich słupkach i tylnym spojlerze. Ta kompozycja to hołd dla klasycznej Toyoty Land Cruiser FJ40 z jasnym dachem. We wnętrzu charakter RAV4 Adventure podkreśla specjalna tapicerka, łącząca gładką, czarną skórę syntetyczną, pikowaną na oparciach i siedzeniach, z kontrastowymi pomarańczowymi przeszyciami. Kabina ma nowe oświetlenie LED, podświetlane przyciski do otwierania okien oraz porty USB-C do ładowania telefonów i innych urządzeń.
Toyota RAV4 Adventure jest standardowo napędzana układem hybrydowym z inteligentnym napędem na cztery koła AWD-i, realizowanym przez dodatkowy silnik elektryczny przy tylnej osi. Oszczędny i dynamiczny układ hybrydowy jest oparty na silniku benzynowym 2.5 litra, który napędza przednią oś we współpracy z silnikiem elektrycznym i generatorem. Łączna moc napędu hybrydowego AWD-i wynosi 222 KM. Auto rozpędza się od 0 do 100 km w 8,1 s i może ciągnąć przyczepę z hamulcem o masie 1650 kg.
Toyota RAV4 Hybrid jest najpopularniejszym zelektryfikowanym SUV-em na świecie. Werrsja RAV4 Adventure trafi do europejskich salonów w pierwszym kwartale 2022 roku.