Toyota RAV4 Plug-in Hybrid to najmocniejsza i najbardziej oszczędna wersja w historii RAV4. Auto łączy zalety pełnego napędu hybrydowego czwartej generacji oraz funkcji ładowania dużego akumulatora z zewnętrznej sieci, która umożliwia ciągłą jazdę w bezemisyjnym trybie EV na dystansie do 75 km. Dzięki tej kombinacji auto jest jednocześnie przestronne, dynamiczne, oszczędne i ekologiczne za sprawą możliwości w pełni bezemisyjnej jazdy.
PORÓWNALIŚMY: Japoński bestseller kiedyś i dziś. Toyota RAV4 mk. I & Toyota RAV4 mk. V - TEST, OPINIA
Napęd hybrydowy o mocy systemowej 306 KM pozwala rozpędzić auto od 0 do 100 km/h 6 sekund. Za napęd przednich kół odpowiada generator oraz silnik elektryczny o mocy 182 KM. Napęd tylnych kół zapewnia 54-konny silnik elektryczny zamontowany przy tylnej osi. Dzięki znacznemu wsparciu elektrycznych silników, jednostka benzynowa może pracować przy niższych obrotach, co obniża poziom hałasu. Modułowa platforma GA-K wykorzystuje dwuwahaczowe zawieszenie i nisko położony środek ciężkości, co wpływa na stabilność w zakrętach. Dzięki sztywnej konstrukcji auta zawieszenie może być zestrojone bardziej komfortowo bez rezygnacji ze stabilności podczas dynamicznej jazdy.
Tryb EV jest domyślnym trybem pracy, w którym auto rozpędza się do 135 km/h. Zasięg w trybie elektrycznym wynosi do 75 km wg WLTP, a w mieście auto może pokonać nawet 98 km bez żadnych emisji. Jest to możliwe dzięki pojemnej baterii oraz wydajnemu systemowi odzyskiwania energii z hamowania, który stanowi znak rozpoznawczy hybryd Toyoty. Średnie zużycie paliwa wg WLTP wynosi 1 l/100 km benzyny, a średnia emisja CO2 22 g/km. Zużycie energii dodatkowo ogranicza klimatyzacja z pompą ciepła.
Po wykorzystaniu energii naładowanej z sieci samochód cały czas porusza się w niskoemisyjnym trybie hybrydowym, który w mieście korzysta wyłącznie z silnika elektrycznego przez ponad połowę czasu jazdy. Ładowanie baterii trwa 2,5 godziny przy podłączeniu do gniazdka 230 V/32 A. Kierowcy mogą zarządzać procesem ładowania za pomocą aplikacji MyT. Aplikacja umożliwia także zdalne włączenie klimatyzacji oraz ogrzanie lub schłodzenie wnętrza przed wejściem do auta.

i
Ten średniej wielkości SUV może pochwalić się przestronnym wnętrzem. Dzięki umieszczeniu baterii układu hybrydowego pod podłogą, pojemność bagażnika wynosi 520 litrów. Przestrzeń bagażowa jest łatwo dostępna i ustawna, a jej podłoga zupełnie płaska. Auto może ciągnąć przyczepę o masie do 1,5 tony. We wnętrzu znajdziemy sportowe przednie fotele z podgrzewaniem i elektrycznym sterowaniem. Fotel kierowcy ma regulację podparcia odcinka lędźwiowego. Opcjonalnie fotele mogą być nawet wentylowane. Do standardowego wyposażenia należy pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense oraz system multimedialny z Apple CarPlay i Android Auto.
Wersje wyposażenia i ceny
W Polsce auto pojawi się w trzech specyfikacjach wyposażenia. Toyota rozpocznie przedsprzedaż RAV4 Plug-in Hybrid w dniu 4 stycznia 2021 roku. Pierwsze egzemplarze zostaną przekazane nowym właścicielom w kwietniu przyszłego roku.
W podstawowej wersji Dynamic wycenionej od 228 900 zł, auto otrzymuje przednie światła LED, 18-calowe felgi aluminiowe, inteligentny kluczyk i elektrycznie unoszoną klapę bagażnika. We wnętrzu znajdziemy m.in. system multimedialny z ekranem dotykowym 9 cali i nawigacją, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, podgrzewane siedzenia z przodu i z tyłu oraz gniazdko 230 V. Do standardowego wyposażenia należy także kabel do ładowania 32A Typ 2 wraz ze skórzanym etui z logo Toyoty. Kabel umożliwia ładowanie baterii trakcyjnej prądem o mocy do 6,6 kW.
Wersja Selection wyceniona od 248 900 zł, została wzbogacona o aluminiowe felgi 19 cali, dwukolorowe nadwozie, podgrzewanie przedniej szyby i kierownicy, a także cyfrowe lusterko wsteczne i ekran panoramiczny z kamerą 360 stopni.
Specyfikacja Selection + VIP kosztująca 264 900 zł, otrzymuje dodatkowo panoramiczny dach z funkcją otwierania, pakiet Premium Audio JBL i 10-calowy wyświetlacz HUD na przedniej szybie. Komfort podróży zwiększy skórzana tapicerka, pamięć ustawień fotela kierowcy, elektryczna regulacja fotela pasażera oraz wentylacja przednich siedzeń.