Toyota RAV4 Plug-in Hybrid to najmocniejsza i najbardziej oszczędna wersja w historii RAV4. Auto łączy zalety pełnego napędu hybrydowego czwartej generacji oraz funkcji ładowania dużego akumulatora z zewnętrznej sieci, która umożliwia ciągłą jazdę w bezemisyjnym trybie EV na dystansie do 75 km. Dzięki tej kombinacji auto jest jednocześnie przestronne, dynamiczne, oszczędne i ekologiczne za sprawą możliwości w pełni bezemisyjnej jazdy.
PORÓWNALIŚMY: Japoński bestseller kiedyś i dziś. Toyota RAV4 mk. I & Toyota RAV4 mk. V - TEST, OPINIA
Napęd hybrydowy o mocy systemowej 306 KM pozwala rozpędzić auto od 0 do 100 km/h 6 sekund. Za napęd przednich kół odpowiada generator oraz silnik elektryczny o mocy 182 KM. Napęd tylnych kół zapewnia 54-konny silnik elektryczny zamontowany przy tylnej osi. Dzięki znacznemu wsparciu elektrycznych silników, jednostka benzynowa może pracować przy niższych obrotach, co obniża poziom hałasu. Modułowa platforma GA-K wykorzystuje dwuwahaczowe zawieszenie i nisko położony środek ciężkości, co wpływa na stabilność w zakrętach. Dzięki sztywnej konstrukcji auta zawieszenie może być zestrojone bardziej komfortowo bez rezygnacji ze stabilności podczas dynamicznej jazdy.
Tryb EV jest domyślnym trybem pracy, w którym auto rozpędza się do 135 km/h. Zasięg w trybie elektrycznym wynosi do 75 km wg WLTP, a w mieście auto może pokonać nawet 98 km bez żadnych emisji. Jest to możliwe dzięki pojemnej baterii oraz wydajnemu systemowi odzyskiwania energii z hamowania, który stanowi znak rozpoznawczy hybryd Toyoty. Średnie zużycie paliwa wg WLTP wynosi 1 l/100 km benzyny, a średnia emisja CO2 22 g/km. Zużycie energii dodatkowo ogranicza klimatyzacja z pompą ciepła.
Po wykorzystaniu energii naładowanej z sieci samochód cały czas porusza się w niskoemisyjnym trybie hybrydowym, który w mieście korzysta wyłącznie z silnika elektrycznego przez ponad połowę czasu jazdy. Ładowanie baterii trwa 2,5 godziny przy podłączeniu do gniazdka 230 V/32 A. Kierowcy mogą zarządzać procesem ładowania za pomocą aplikacji MyT. Aplikacja umożliwia także zdalne włączenie klimatyzacji oraz ogrzanie lub schłodzenie wnętrza przed wejściem do auta.
Ten średniej wielkości SUV może pochwalić się przestronnym wnętrzem. Dzięki umieszczeniu baterii układu hybrydowego pod podłogą, pojemność bagażnika wynosi 520 litrów. Przestrzeń bagażowa jest łatwo dostępna i ustawna, a jej podłoga zupełnie płaska. Auto może ciągnąć przyczepę o masie do 1,5 tony. We wnętrzu znajdziemy sportowe przednie fotele z podgrzewaniem i elektrycznym sterowaniem. Fotel kierowcy ma regulację podparcia odcinka lędźwiowego. Opcjonalnie fotele mogą być nawet wentylowane. Do standardowego wyposażenia należy pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense oraz system multimedialny z Apple CarPlay i Android Auto.
Wersje wyposażenia i ceny
W Polsce auto pojawi się w trzech specyfikacjach wyposażenia. Toyota rozpocznie przedsprzedaż RAV4 Plug-in Hybrid w dniu 4 stycznia 2021 roku. Pierwsze egzemplarze zostaną przekazane nowym właścicielom w kwietniu przyszłego roku.
W podstawowej wersji Dynamic wycenionej od 228 900 zł, auto otrzymuje przednie światła LED, 18-calowe felgi aluminiowe, inteligentny kluczyk i elektrycznie unoszoną klapę bagażnika. We wnętrzu znajdziemy m.in. system multimedialny z ekranem dotykowym 9 cali i nawigacją, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, podgrzewane siedzenia z przodu i z tyłu oraz gniazdko 230 V. Do standardowego wyposażenia należy także kabel do ładowania 32A Typ 2 wraz ze skórzanym etui z logo Toyoty. Kabel umożliwia ładowanie baterii trakcyjnej prądem o mocy do 6,6 kW.
Wersja Selection wyceniona od 248 900 zł, została wzbogacona o aluminiowe felgi 19 cali, dwukolorowe nadwozie, podgrzewanie przedniej szyby i kierownicy, a także cyfrowe lusterko wsteczne i ekran panoramiczny z kamerą 360 stopni.
Specyfikacja Selection + VIP kosztująca 264 900 zł, otrzymuje dodatkowo panoramiczny dach z funkcją otwierania, pakiet Premium Audio JBL i 10-calowy wyświetlacz HUD na przedniej szybie. Komfort podróży zwiększy skórzana tapicerka, pamięć ustawień fotela kierowcy, elektryczna regulacja fotela pasażera oraz wentylacja przednich siedzeń.