Wersja Plug-in Hybrid zajmie miejsce na szczycie gamy modelowej RAV4, jeszcze bardziej wzmacniając pozycję auta na europejskim rynku, na którym jest jednym z najpopularniejszych SUV-ów. Od tegorocznej premiery nowej, piątej generacji RAV4 w Europie zamówiono ponad 120 000 egzemplarzy, w tym ponad 7500 w Polsce.
Testowaliśmy: Wertepów i dziur się nie boi. Toyota RAV4 2.5 Hybrid Dynamic Force 222 KM AWD-i e-CVT - OPINIA, WIDEO
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid stanie się flagowym modelem w gamie hybryd Toyoty. Polski importer informuje, że model ten łączy świetne osiągi i dynamikę, wyjątkową wydajność i doskonałe właściwości jezdne dzięki konstrukcji opartej na platformie GA-K z serii TNGA i zawieszeniu wielowahaczowemu z tyłu. Oferowany w standardzie inteligentny napęd na cztery koła AWD-i zapewni stabilne prowadzenie i bardzo dobrą trakcję na śliskiej nawierzchni.
Doświadczenie zdobyte za sprawą dwóch generacji Priusa Plug-in Hybrid sprawia, że Toyota jest dobrze przygotowana do produkcji nowego napędu do RAV4. Układ hybrydowy z doładowywanym z zewnątrz akumulatorem trakcyjnym będzie generował maksymalną moc 306 KM (225 kW)*. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h będzie wynosić 6,2 s*. Co więcej, nowy model RAV4 wykazuje się najniższym w klasie zużyciem paliwa i emisją CO2 poniżej 30 g/km. Żaden inny SUV 4x4 segmentu D z napędem hybrydowym plug-in nie uzyskuje takich wyników.
Porównaliśmy: Japoński bestseller kiedyś i dziś. Toyota RAV4 mk. I & Toyota RAV4 mk. V - TEST, OPINIA
Większa moc silnika elektrycznego pozwoliła znacznie podnieść łączną moc napędu w porównaniu z RAV4 Hybrid. Samochód otrzymał wysoko wydajną, litowo-jonową baterię trakcyjną, a jednostka sterująca (PCU) układu hybrydowego została wzbogacona o wzmacniacz napięcia. Benzynowy silnik Hybrid Dynamic Force 2.5 l to ta sama jednostka, która stanowi serce napędu hybrydowego w aktualnym RAV4 Hybrid. Nowy napęd zapewni nie tylko spektakularną zrywność i świetne przyspieszenie. RAV4 Plug-in Hybrid będzie mógł wykazać się większym zasięgiem w bezemisyjnym trybie elektrycznym (EV). Maksymalny zasięg wg standardu WLTP wynosi ponad 60 km* – więcej niż uzyskują konkurencyjne SUV-y z napędem plug-in hybrid. Nowy model będzie mógł swobodnie poruszać się na samym silniku elektrycznym na dystansie 50 km, który przeciętnie pokonują europejscy kierowcy w ciągu dnia.
*Dane sprzed homologacji