Toyota oraz International Center for Automotive Research (CU-ICAR) Uniwersytetu Clemson w Południowej Karolinie zwarły szyki, aby umożliwić przyszłym inżynierom pracę nad ich własnym samochodem koncepcyjnym pod okiem specjalistów Toyoty. Tak powstał innowacyjny koncept o nazwie uBox. Młodzi projektanci pracowali z myślą o rozpaleniu wyobraźni najmłodszego pokolenia kierowców – generacji Z.
Projekt o nazwie Deep Orange trwał 2 lata. W tym czasie studenci Clemson University zapoznali się z całym procesem projektowania nowego samochodu – od rozpoznania potrzeb rynku, przez projektowanie mechaniki pojazdu oraz prace nad designem, aż po budowę prototypu. - To bardzo cenne doświadczenie zawodowe, którego nasi studenci nie zdobyliby bez partnera biznesowego takiego jak Toyota – powiedział Johnell Brooks, profesor Uniwersytetu Clemson.
Zobacz też: TEST Toyota Avensis 2.0 D4-D Prestige: porządny sedan
Koncepcyjny uBox powstał z myślą o młodych przedsiębiorcach. Można w nim wygodnie spędzić aktywny weekend lub urządzić sobie mobilne biuro w tygodniu pracy. W ogromnej przestrzeni bagażowej zmieści się i rower, i paczki z produktem, które trzeba dostarczyć do klienta. Samochód otrzymał śmiały, młodzieżowy design, który ma zwrócić uwagę chcących się wyróżniać młodych ludzi. Wszechstronne wnętrze można błyskawicznie dostosować do potrzeb chwili – ułatwia to niska podłoga oraz fotele zamocowane na szynach, które można łatwo składać, przesuwać i wyjmować. Pod maskę trafił silnik elektryczny, który nie tylko oszczędza środowisko, ale zapewnia cichą, płynną jazdę i pełny moment obrotowy od chwili ruszenia. We wnętrzu i bagażniku zamontowano standardowe wtyczki 110 volt, do których można podłączyć każde urządzenie. Nie ma więc problemu, żeby wyposażyć auto w najważniejsze atrybuty każdego biura – laptop i ekspres do kawy.
Młodzi przedsiębiorcy są kreatywni, z łatwością posługują się programami graficznymi i lubią urządzać swoją przestrzeń po swojemu. Aby wyjść swoim klientom naprzeciw, twórcy projektu stworzyli portal społecznościowy dla właścicieli uBoxa, gdzie można wymieniać się doświadczeniami i wrzucać własne projekty elementów wykończenia wnętrza, takich jak kratki wentylacji, elementy deski rozdzielczej czy drzwi. Twórcy uBoxa przewidzieli możliwość wydrukowania ich na drukarce 3D i zamontowania w samochodzie. Studenci w budowie nadwozia zastosowali technikę prasowania ciągłego do połączenia tworzywa z włókna węglowego z aluminium, aby zamontować szklany dach.