W RPA gama SUV-ów i terenówek Toyoty wygląda inaczej niż w Europie. W tym kraju obok nowoczesnych miast i autostrad nie brakuje zamieszkałych terenów oddalonych od metropolii. To zresztą nie przypadek, że właśnie w RPA mieści się główna siedziba fabrycznego zespołu Toyota Gazoo Racing, startującego w Rajdzie Dakar. To właśnie w tym kraju zadebiutował nowy kompaktowy model Toyoty, charakteryzujący się wyższym zawieszeniem.
Zobacz: Toyota zbudowała nowego malucha! Co o nim wiemy?
Toyota Urban Cruiser to subkompaktowy SUV o wymiarach zbliżonych do Yarisa. Auto mierzy 3995 mm długości, 1790 mm szerokości i ma rozstaw osi wynoszący 2500 mm. W bagażniku zmieści się 328 litrów ładunku, a holowana przyczepka z hamulcem może mieć masę do 1100 kg. Do napędu służy benzynowy silnik 1.5 o mocy 105 KM, który rozpędza pojazd maksymalnie do 170 km/h i według danych producenta zużywa od 6,2 l/100 km.
Zestawiliśmy: Kopiuj-wklej? Znajdź 5 różnic! Hybrydowe Suzuki Across i Toyota RAV4 - TEST, OPINIA
Postawiona na 16-calowych felgach Toyota Urban Cruiser to w rzeczywistości Suzuki Vitara. Auto w porównaniu ze znaną w Europie Vitarą ma nieco zmieniony design. Wygląd pasa przedniego nawiązuje do terenowej Toyoty Fortuner. Nadwozie ma inne światła, zderzaki oraz trochę inaczej wystylizowaną deskę rozdzielczą, w porównaniu do tej znanej z europejskiej Vitary.
To już kolejny model zbudowany wspólnie przez Toyotę i Suzuki. Rok temu do sprzedaży trafiła Toyota Starlet bazująca na Suzuki Baleno, miejski hatchback, który również najpierw wszedł na rynek RPA. W polskich salonach Suzuki możemy spotkać modele Across oraz Swace, które to natomiast bazują na RAV4 oraz Corolli. Toyota Urban Cruiser nie pojawi się w europejskich salonach. Miejsce dla małego SUV-a segmentu B zostało zarezerowane dla Yariasa Cross, który zadebiutuje w sprzedaży w bieżącym 2021 roku.