Celem umowy jest wspólna praca obu firm nad wypracowaniem spójnej strategii, skupiającej się na segmencie małych samochodów. W ramach współpracy oba przedsiębiorstwa wykorzystają swoje mocne strony dla obopólnej korzyści i zrównoważonego wzrostu. Przyczyni się to do wzmocnienia wartości obu marek.
Toyota i Daihatsu rozpoczęły współpracę w 1967 roku. Po połączeniu obie firmy utrzymają osobne struktury i style zarządzania, współpracując jako partnerzy w Toyota Group. Wspólna strategia ma posłużyć zwiększeniu konkurencyjności produktów i podejmowaniu ambitnych celów takich jak opracowywanie nowych technologii i wdrożenie działań w nowych obszarach o dużym potencjale wzrostu.
Sprawdź: Nowa Toyota RAV4 po liftingu 2016: pełny polski CENNIK
W ramach wspólnej strategii Toyota i Daihatsu udostępnią sobie wzajemnie zasoby i infrastrukturę oraz wymienią się ekspercką wiedzą i technologiami. Współpraca wzmocni obie marki i pozwoli szybciej opracowywać nowe, konkurencyjne produkty.
Produkcja małych samochodów
Toyota i Daihatsu zachowają osobne linie modeli, które zostaną dostosowane do preferencji klientów i specyfiki każdej marki. Daihatsu weźmie na siebie odpowiedzialność za rozwój małych samochodów dla obu marek, koncentrując się na tych grupach klientów, w których marka ma już wyrobioną silną pozycję. Ponadto firma będzie doskonalić procesy związane z planowaniem produktów i rozwojem technologicznym małych samochodów obu marek.
Technologie
Oba przedsiębiorstwa będą dzielić się strategiami rozwoju i wdrażania nowych technologii, począwszy już od etapu koncepcyjnego. Toyota będzie nadal koncentrować się na technologiach związanych z ochroną środowiska, bezpieczeństwem, doświadczeniem kierowcy i pasażerów podczas jazdy oraz komfortem. Daihatsu skupi się na wdrażaniu nowych rozwiązań do gotowych produktów oraz na rozwijaniu technologii obniżających koszty i zużycie paliwa. Podczas wspólnych prac nad technologiami następnych generacji Daihatsu skoncentruje się na obniżaniu kosztów i miniaturyzacji.
Operacje
Oba przedsiębiorstwa udostępnią sobie nawzajem infrastrukturę na rynkach rozwijających się. Daihatsu będzie odpowiadać za zwiększenie wydajności i elastyczności w dziedzinie rozwoju, zaopatrzenia i procesów produkcji. Toyota wesprze Daihatsu w sprzedaży na terenie Japonii, udostępniając partnerowi swoją sieć dystrybucji oraz dzieląc się kompetencjami w dziedzinie strategii sprzedaży.