Toyota Highlander

i

Autor: Maciej Lubczyński Toyota Highlander

Toyota wyprzedziła Teslę i Mercedesa. To najbardziej ceniona marka w USA

2021-12-22 20:21

Jak pokazuje najnowszy ranking Forbes Halo 100, klienci Toyoty kochają swoje samochody. Japońska marka zajęła wysokie 6. miejsce na liście najbardziej ukochanych marek Amerykanów. Wśród marek motoryzacyjnych zdobyła podium, wyprzedzając m.in. Teslę i Mercedesa. Jakby tego było mało, w zestawieniu znalazła się także wyżej od Apple.

Magazyn Forbes postanowił sprawdzić, jak dobrze – i jak odpowiedzialnie – marki obsługują swoich amerykańskich klientów. Nowy ranking Forbes Halo 100 został oparty na unikalnych badaniach emocjonalnej relacji konsumentów z ich ulubionymi markami, zrealizowanych przez firmę HundredX we współpracy z Forbesem. Toyota zajęła w nich 6. miejsce w zestawieniu 100 ulubionych marek i jednocześnie zdobyła pozycję lidera branży motoryzacyjnej. W pierwszej "setce", poza Toyotą, znalazła się również Honda (7. miejsce), Subaru (10. miejsce), Tesla (51. miejsce), Mercedes-Benz (77. miejsce) oraz Mazda (100. miejsce). Toyota wypadła znacznie lepiej od pozostałych marek motoryzacyjnych w niemal wszystkich aspektach badania. Pod względem wskaźnika rekomendacji marki (Net Promoter Score) Toyotę wyprzedził tylko Lexus. 

Toyota Highlander

i

Autor: Maciej Lubczyński Toyota Highlander

Docenili niezawodność

Amerykańscy respondenci w spontanicznych odpowiedziach wskazali na takie atuty marki Toyota jak jakość, niezawodność i wysoki poziom profesjonalizmu. W tej ostatniej kwestii Toyota wypadła o 28% lepiej od konkurentów i o 12 proc. lepiej od swojej branży. Na pytanie, czy kupiliby kolejną Toyotę, 80 proc. respondentów odpowiedziało twierdząco. Wysoki poziom obsługi klienta jako atut Toyoty liczył się dla 35 proc. respondentów, z kolei 25 proc. z nich podkreśliło, że dla nich ważne jest zaangażowanie marki w zrównoważony rozwój. Ranking jest wynikiem informacji zwrotnych od 110 tys. klientów na temat ponad 2,8 miliona interakcji z różnymi markami w ciągu ostatniego roku, dając wgląd w to, które marki dobrze sobie radzą w relacjach z klientami, zarówno ogólnie, jak i w podziale na różne grupy demograficzne.

Sukcesów było więcej

Toyota zajęła także pierwsze miejsce w branży motoryzacyjnej także w innych rankingach magazynu Forbes. Na tegorocznej liście największych na świecie przedsiębiorstw Forbes Global 2000 znalazła się na 12. miejscu, zaś w rankingu The World’s Most Valuable Brands 2020 Toyota zajęła 11. miejsce, również wyprzedzając wszystkie inne marki samochodowe.

Nasi Partnerzy polecają