Magazyn Forbes postanowił sprawdzić, jak dobrze – i jak odpowiedzialnie – marki obsługują swoich amerykańskich klientów. Nowy ranking Forbes Halo 100 został oparty na unikalnych badaniach emocjonalnej relacji konsumentów z ich ulubionymi markami, zrealizowanych przez firmę HundredX we współpracy z Forbesem. Toyota zajęła w nich 6. miejsce w zestawieniu 100 ulubionych marek i jednocześnie zdobyła pozycję lidera branży motoryzacyjnej. W pierwszej "setce", poza Toyotą, znalazła się również Honda (7. miejsce), Subaru (10. miejsce), Tesla (51. miejsce), Mercedes-Benz (77. miejsce) oraz Mazda (100. miejsce). Toyota wypadła znacznie lepiej od pozostałych marek motoryzacyjnych w niemal wszystkich aspektach badania. Pod względem wskaźnika rekomendacji marki (Net Promoter Score) Toyotę wyprzedził tylko Lexus.
Polecany artykuł:
Docenili niezawodność
Amerykańscy respondenci w spontanicznych odpowiedziach wskazali na takie atuty marki Toyota jak jakość, niezawodność i wysoki poziom profesjonalizmu. W tej ostatniej kwestii Toyota wypadła o 28% lepiej od konkurentów i o 12 proc. lepiej od swojej branży. Na pytanie, czy kupiliby kolejną Toyotę, 80 proc. respondentów odpowiedziało twierdząco. Wysoki poziom obsługi klienta jako atut Toyoty liczył się dla 35 proc. respondentów, z kolei 25 proc. z nich podkreśliło, że dla nich ważne jest zaangażowanie marki w zrównoważony rozwój. Ranking jest wynikiem informacji zwrotnych od 110 tys. klientów na temat ponad 2,8 miliona interakcji z różnymi markami w ciągu ostatniego roku, dając wgląd w to, które marki dobrze sobie radzą w relacjach z klientami, zarówno ogólnie, jak i w podziale na różne grupy demograficzne.
Sukcesów było więcej
Toyota zajęła także pierwsze miejsce w branży motoryzacyjnej także w innych rankingach magazynu Forbes. Na tegorocznej liście największych na świecie przedsiębiorstw Forbes Global 2000 znalazła się na 12. miejscu, zaś w rankingu The World’s Most Valuable Brands 2020 Toyota zajęła 11. miejsce, również wyprzedzając wszystkie inne marki samochodowe.