Wprowadzenie produkcji drugiego modelu to ważny moment dla czeskiej fabryki Toyoty, który ma miejsce niedługo po całkowitym przejęciu jej przez Toyota Motor Europe w styczniu 2021 roku. Toyota zainwestowała ponad 180 milionów euro, aby wprowadzić do TMMCZ technologię Toyota New Global Architecture i przystosować zakład do produkcji samochodów segmentów A i B na platformie GA-B. Zwiększone zostały możliwości produkcyjne fabryki, a liczba zmian wzrosła do trzech, aby zaspokoić zapotrzebowanie klientów na Yarisa i przygotować się do premiery Aygo X w 2022 roku - ZOBACZ ten model.
W ciągu ostatnich trzech lat zbudowaliśmy kolejne hale produkcyjne, opracowaliśmy nowe ciągi logistyczne, zainstalowaliśmy nowe technologie i co najważniejsze, zwiększyliśmy nasz zespół o 1600 pracowników. Chcę wyrazić moje uznanie dla naszych dostawców i partnerów zewnętrznych z regionu za wspaniałą współpracę i nieustanne wsparcie
– podkreślił Koreatsu Aoki, prezydent TMMCZ.
Nowe inwestycje po raz pierwszy wprowadziły do fabryki TMMCZ technologię hybrydową. Zakład będzie montował Yarisa Hybrid, który odpowiada za 80% całkowitej sprzedaży Yarisa w Europie. Elektryczne napędy hybrydowe, które trafiają na linie produkcyjne Yarisa w Czechach i we Francji, są wytwarzane przez zakłady Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach. Celem Toyoty jest osiągnięcie w 2025 roku rocznej sprzedaży 1,5 miliona samochodów w Europie, a Yaris ma odgrywać kluczową rolę w realizacji tego planu.