Poziom wyposażenia GR SPORT to kolejny przykład, jak międzynarodowe sukcesy zespołu TOYOTA GAZOO Racing zyskują bezpośrednie przełożenie na nową generację usportowionych seryjnych samochodów Toyoty z serii GR. Powrót Toyoty do Rajdowych Mistrzostw Świata w 2017 roku stał się inspiracją do stworzenia wyróżniającego się osiągami i sportową jazdą Yarisa GRMN (testowaliśy go - KLIKNIJ). Model ten spotkał się z uznaniem krytyków i ogromnym zainteresowaniem klientów – limitowana edycja 400 egzemplarzy została wyprzedana w kilkadziesiąt godzin na długo przed wejściem modelu do salonów.
Sportowe zawieszenie
Modyfikacje, dla których inspiracją był Yaris GRMN, w pierwszej kolejności objęły zawieszenie, które poprawiło jakość prowadzenia i szybkość reakcji samochodu na działania kierowcy. Zmiany objęły amortyzatory Sachs Performance i drążek stabilizatora. Samochód jest mocno osadzony na drodze za sprawą prześwitu obniżonego o 11 mm w porównaniu do standardowego Yarisa. Odstęp między kołami i nadkolami jest mniejszy o 18 mm.
Lekkie 17-calowe obręcze kół malowane na czarno będą dostępne tylko w tej odmianie. Dobrano do nich te same opony Bridgestone Potenza RE50 205/45R17, które sprawdziły się w modelu GRMN. Masa Yarisa GR Sport wzrosła w stosunku do standardowej wersji o 5 kg. Auto będzie występować tylko w 5-drzwiowym nadwoziu z napędem hybrydowym (silnik benzynowy 1.5 l zespolony z motorem elektrycznym) o łącznej mocy 100 KM.
Oryginalna stylistyka
Stylizacja nadwozia nawiązuje do Yarisa GRMN. Lakier kontrastuje z czarnym dachem, na którym zamieszczono antenę w kształcie płetwy rekina i tylny spojler. Na drzwiach znalazły się listwy w kolorze Piano Black. Czarne są także obudowy zewnętrznych lusterek i oprawy przednich świateł przeciwmgielnych oraz przedni grill z kratką o strukturze plastra miodu. Yaris GR Sport ma unikalny wzór przednich reflektorów, wewnątrz których znalazły się czarne detale. Standardowo w tej wersji występują przyciemniane tylne szyby oraz plakietka GR na tylnym słupku. Sportową stylizację można uzupełnić o czerwone oklejenia na przednim spojlerze i na dolnej krawędzi tylnego zderzaka.
Wnętrze auta różni się od standardowego kilkoma istotnymi detalami. Sportowe przednie fotele ozdobione logo GR mają czarną tapicerkę z oryginalnej mikrofibry Ultrasuede, z którą kontrastują białe wstawki i białe przeszycia. Po uruchomieniu samochodu przyciskiem Start na kolorowym ekranie TFT na tablicy rozdzielczej pojawia się logo GR. Wrażenia z jazdy wzmacnia niewielka, trójramienna kierownica pochodząca z coupe Toyota GT86. Podsufitka jest czarna, a chromowane zdobienia pojawiają się na dźwigni skrzyni biegów, kratkach wentylacyjnych i wokół głośników w drzwiach. Efekt uzupełniają dywaniki z logo GR i srebrnym obszyciem krawędzi.