Napęd
Toyota przed motoryzacyjnymi targami we Frankfurcie, udostępniła informacje na temat sportowego hybrydowego Yarisa. Pod maską ulokowano turbodałowaną jednostkę Global Race Engine o pojemności 1.6 litra, oraz dwa mocne silniki elektryczne, dostarczające napęd na cztery koła. Koła przednie przednie napędza 4-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 300 KM, opracowany przez Toyota Motorsport GmbH (TMG) zgodnie ze specyfikacją FIA dla jednostek Global Race Engine. Koła tylne wprawiają w ruch dwa motory elektryczne, o łącznej mocy 120 KM i konstrukcji identycznej, jak w seryjnym Yarisie Hybrid. Każdy z silników może przenosić moc na tylne koła niezależnie, dając ten sam efekt co inteligentny dyferencjał. Zespół napędowy Yarisa Hybrid-R concept rozwija maksymalnie 420 KM mocy.
Superkondensatory
Identycznie jak w wyczynowym bolidzie TS030, energia odzyskiwana z hamowania jest magazynowana w superkondensatorach. W porównaniu do akumulatorów niklowo-metalowych, superkondensatory dają większą gęstość i szybkość przyjmowania oraz oddawania energii. Rozwiązanie to sprawdza się w pojeździe sportowym, dostarczając natychmiastowego wzrostu mocy. W trybie drogowym superkondensatory przez 10 sekund oddają moc 40 KM odzyskaną z hamowania. W trybie torowym, w którym odzyskuje się więcej energii z częstszych i bardziej intensywnych hamowań, superkondenstatory dają dodatkowych 120 KM przez 5 sekund.
Zaawansowana kontrola trakcji
Trzeci, 60-konny silnik elektryczny działa jako generator w dwóch możliwych sytuacjach: podczas wytracania prędkości oddaje energię do superkondensatora, by następnie podczas przyśpieszania zasilać dwa tylne silniki elektryczne. Ta druga sytuacja będzie miała miejsce tylko w przypadku, gdy moc przekazywana na koła będzie zbyt duża by przednia oś pojazdu utrzymała przyczepność. Generator zadziała jak kontrola trakcji, w chwili przekazania momentu obrotowego na koła tylne wyraźnie zwiększając przyśpieszenie samochodu i jego przyczepność, pozwalając w pełni wykorzystać moc hybrydowego zespołu napędowego.