Najnowsze badania ekspertów Politechniki Poznańskiej i Krakowskiej potwierdziły wysoką wydajność napędu hybrydowego czwartej generacji w nowym Yarisie. Do testów trafił egzemplarz z jednostką 1,5-litra o mocy 116 KM. Wyniki obu uczelni są do siebie bardzo podobne. Niewielkie różnice między nimi mogą wynikać z różnych warunków atmosferycznych, ruchu panującego na drodze oraz stylu jazdy kierowców. Jakie wnioski wysnuli eksperci?
Badania Politechniki Poznańskiej
Eksperci Politechniki Poznańskiej wykazali, że nowy hybrydowy Yaris może nawet przez 77,6% czasu jazdy i na 66,1% pokonanej trasy poruszać się w trybie elektrycznym. Taki wynik naukowcy uzyskali podczas jazdy po mieście w trybie ECO. Co więcej, badanie pokazuje, że również w dynamicznym trybie POWER Yaris Hybrid wykorzystuje tryb elektryczny bardzo efektywnie – najlepsze wyniki, jakie uzyskał w mieście, to 76,8% czasu jazdy i 61,1% przejechanej drogi.
Badania Politechniki Krakowskiej
Badania Politechniki Krakowskiej wykazały, że nowy Yaris Hybrid oszczędza paliwo nie tylko w mieście – z czego hybrydy są znane od wielu lat – ale w równie dużym stopniu na drogach podmiejskich i krajowych.W mieście hybrydowy Yaris poruszał się w bezemisyjnym trybie elektrycznym (EV) przez 69,1% czasu jazdy. Na terenach podmiejskich silnik spalinowy był wyłączony przez 57,3% czasu. Średnio samochód korzystał z trybu EV przez 51,9% czasu jazdy.
Pod względem dystansu pokonanego wyłącznie na silniku elektrycznym, Yaris najlepiej wypadł w mieście (54,8%) i na drogach podmiejskich (52,9%). W całym teście przejechał w trybie elektrycznym 23,7 km z 73,04 km, co stanowi 32,5% trasy.
Zaskakująco niskie zużycie
Częste korzystanie wyłącznie z silnika elektrycznego przełożyło się na niskie zużycie paliwa. Hybrydowy Yaris w mieście spalał średnio 4,14 l/100 km, a na terenach podmiejskich 3,62 l/100 km. Średnie zużycie paliwa na całej trasie zimą wyniosło 4,77 l/100 km.