20 lipca kierowcom udostępniono przeszło 9-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S8 od obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej, do granicy województw mazowieckiego i podlaskiego. Tym samym wjeżdżając na obwodnicę Ostrowi Mazowieckiej dojedziemy do Białegostoku drogą dwujezdniową. W sumie to około 100 kilometrów trasy szybkiego ruchu..
To pierwszy z mazowieckich odcinków S8 prowadzonych przez oddział GDDKiA w Białymstoku. Kierowcy mogą z niego korzystać na zasadzie tymczasowej organizacji ruchu. Ma ona obowiązywać do zakończenia wszystkich robót i uzyskania niezbędnych pozwoleń. Powinno to nastąpić do końca sierpnia 2018 roku.
Do zakończenia robót pojedziemy wolniej
Do czasu zakończenia wszystkich prac, na nowopowstałym odcinku będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 100 km/h. Jest to podobne rozwiązanie do tego, jakie zastosowano w ubiegłym roku na fragmencie S8 od granicy województw mazowieckiego i podlaskiego do obwodnicy Zambrowa. Podobny jest też powód. Wokół ciągu głównego prowadzone będą prace wykończeniowe i porządkowe dróg serwisowych i lokalnych. Prędkość będzie ograniczona do 100 km/h, a miejscami mogą pojawiać się utrudnienia i dodatkowe ograniczenia związane z wykonywanymi robotami.
Po starym śladzie
Ponad 9-kilometrowy odcinek od obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej do granicy województw realizuje firma POLAQUA. Umowa z wykonawcą została podpisana w lutym 2016. Do końca sierpnia wykonawca dokończy pozostałe prace wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie i tym samym droga będzie gotowa. Ten fragment biegnie właściwie po starym śladzie DK 8 i łączy się z przeszło 80-kilometrową, częścią drogi ekspresowej S8 w woj. podlaskim.
Z kolei na terenie województwa mazowieckiego w budowie jest jeszcze fragment od S8 od Wyszkowa do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej o długości około 29 km, podzielony na pododcinki: Wyszków – węzeł Poręba (oddanie do ruchu nastąpi na przełomie września i października) oraz węzeł Poręba – Ostrów Mazowiecka (nim pojedziemy już pod koniec sierpnia).
Odcinek Ostrów Mazowiecka – granica województw w liczbach:
Długość – 9,4 km;
Przekrój – 2x2 (docelowo 2x3);
Szerokość pasów ruchu – po 3,5 m; szerokość pasów awaryjnych – po 2,5 m; szerokość pasa rozdzielającego – 12 m;
Nawierzchnia – bitumiczna;
Dwa węzły drogowe – Podborze, Prosienica;
Kategoria ruchu – KR 6 / KR 7;
Obciążenie – 115 kN/oś;
Cztery wiadukty drogowe nad trasą główną, jedna kładka dla pieszych, dwa duże górne przejścia dla zwierząt;
Wartość kontraktu – 248,89 mln zł brutto.