Fiat stara się zrobić wszystko, by przeżyć trudny okres kryzysu gospodarczego. Włoska firma chce jak najszybciej odzyskać pieniądze poświęcone na zakup Chryslera, stąd też radykalne cięcia budżetowe i masowe zwolnienia pracowników. W zgromadzeniu majątku ma też pomóc rozszerzanie gamy dostępnych modeli. Najnowsza odmiana Pandy 4x4, nie jest więc ostatnią wariacją na temat tego auta.
>>> Fiat 500L 1.4 16V - stylowy włoski minivana - TEST od SuperAuto24.pl <<<
Jako bazę do budowy Pandy XL posłuży model 500 L i to na jego podzespołach będzie oparty nowy projekt. Dodatkowo do produkcji zostaną użyte części od tajemniczego małego Jeep'a. Obydwa modele będą powstawać w fabryce w Melfi (Włochy). Większa Panda urośnie w stosunku do podstawowej wersji i bliżej jej będzie do crossoverów niż małych aut miejskich. Dodatkowo nie wykluczone jest, iż na rynku pojawi się wersja z napędem na obie osie.