Jakie auta przywiozła do Genewy Toyota? Nowości na stoisku japońskiego producenta prezentuje w materiale wideo Robert Mularczyk, dyrektor PR Toyota Motor Poland.
Toyota Auris trzeciej generacji
Toyota Auris 2019 to zupełnie nowa generacja popularnego kompaktu, która w ogromnym stopniu różni się od aktualnego modelu. W Genewie Toyota pokazała jeszcze wersję koncepcyjną. Samochód powstał na nowej płycie podłogowej TNGA, wprowadzanej teraz stopniowo do wszystkich modeli marki. To oznacza niżej położony środek ciężkości, sztywniejsze nadwozie i precyzyjnie zaplanowane rozmieszczenie poszczególnych części – od silników po fotele.
Więcej: Światowa premiera nowej Toyoty Auris
Nowy model wprowadza rewolucję w gamie napędów. Znikają diesle i tradycyjne benzynowe silniki wolnossące. Pozostaje silnik 1.2 Turbo, a zamiast napędu hybrydowego 136 KM pojawia się napęd 4. generacji o mocy 122 KM z silnikiem 1.8 l, znany z Priusa i Toyoty C-HR. Największą sensacją jest drugi napęd hybrydowy do wyboru – z silnikiem 2.0 l o mocy 180 KM.
Toyota Aygo
Aygo to niekwestionowany przebój segmentu A w Polsce – mała Toyota samodzielnie zajmuje aż 1/4 tej części rynku. Teraz Toyota AYGO przechodzi znaczący facelifting. Przód auta w nowy sposób integruje charakterystyczny dla tego modelu znak X oraz światła LED o nowym kształcie. Jak co roku w cenniku pojawią się nowe kolory i dwukolorowe kompozycje Selection. Samochód zyskał także mocniejszy silnik i bardziej komfortowe zawieszenie, a do 100 km/g rozpędza się o 0,4 s szybciej niż poprzednik. Model po faceliftingu będzie dostępny w salonach od czerwca.
GR Supra Racing Concept
Toyota pokazała wreszcie najbardziej oczekiwany samochód tego roku – na razie w wersji koncepcyjnej. Toyota Gazoo Supra Racing Concept to powrót legendy. Od 40 lat Supra jest ikoną Toyoty i jednym z najbardziej znanych samochodów sportowych na świecie. Koncepcyjne auto wyścigowe opracowane przez Toyotę we współpracy z BMW i dopracowane przez Gazoo Racing to pierwsza zapowiedź jej powrotu.
Więcej: Supra Racing Concept - legenda powróciła
Na razie niewiele wiadomo o specyfikacji tego samochodu. We wnętrzu widać trzy pedały, więc manualna skrzynia biegów byłaby naturalną konsekwencją, choć z drugiej strony wnętrze Supry Racing Concept jest typowo wyścigowe i nie ma nic wspólnego z wyposażeniem przyszłego modelu drogowego. W przypadku sportowych coupe Toyota jest wierna układowi silnik z przodu / napęd na tył, ale na razie nie mamy żadnych oficjalnych deklaracji w tej sprawie. Koncepcyjna Supra Racing ma wiele wspólnego z fantastycznym konceptem FT-1, choć jej kształt jest bardziej masywny.
Nowe technologie
Genewska publiczność mogła obejrzeć także koncepty prezentujące wizję przyszłej motoryzacji według Toyoty. Trzy pojazdy różnej wielkości i o różnym przeznaczeniu z serii Concept-i oraz przestronny samochód klasy premium Fine-Comfort Ride łączą napęd elektryczny (na baterie lub na wodór) oraz sztuczną inteligencję wykorzystywaną w postaci systemu autonomicznego prowadzenia oraz inteligentnego asystenta kierowcy.
Zobacz: Samochody koncepcyjne na targach Genewa 2018
W zamyśle Toyoty samochody tego rodzaju mają umożliwić korzystanie z indywidualnego transportu znacznie szerszej grupie ludzi, niż to ma miejsce dzisiaj – młodzieży, osobom starszym czy niepełnosprawnym. Toyota dąży do tego, żeby do 2030 roku sprzedawać rocznie milion samochodów elektrycznych (bateryjnych lub wodorowych) oraz łącznie 5,5 miliona aut zelektryfikowanych. Z kolei system zautomatyzowanej jazdy po autostradzie Highway Teammate zadebiutuje koło 2020 roku, a po kilku latach dołączy Urban Teammate wyręczający kierowcę w jeździe po mieście.