Nowa generacja Audi TT to trzeci model, który w całości będzie wytwarzany w nowej fabryce w Gyor. - Bezproblemowe uruchomienie nowej linii produkcyjnej to ważna dla Audi Hungaria chwila. Dzięki niej, zakłady są w pełni wykorzystane - mówi Gerd Walker, szef produkcji w węgierskich zakładach Audi. W tej samej fabryce powstaje również Audi A3 Limousine, S3 Limousine i nowe A3 Cabriolet. Produkcja tych samochodów rozpoczęła się na Węgrzech w ubiegłym roku
Przeczytaj: TEST Audi S1 Sportback 2.0 TFSI quattro: mały psotnik z procą - ZDJĘCIA
Obecnie, w nowej fabryce zatrudnionych jest ponad trzy tysiące ludzi. Ośmiuset spośród nich pracowało już wcześniej, przy produkcji innych modeli. Wszyscy zostali przeszkoleni w ramach komplementarnego programu szkoleń, w specjalnie stworzonym w tym celu przez Audi Hungaria centrum projektowo-szkoleniowym oraz w niemieckich oddziałach Audi.
Trzecia generacja Audi TT
Seryjna produkcja pierwszej generacji Audi TT rozpoczęła się w 1998 roku. Gdy auto pojawiło się na rynku, jego stylistyka oznaczała rewolucję, która nadała mu status ikony. W roku 2006 pojawiła się druga jego odsłona, a w 2009 roku rozpoczęto wytwarzanie Audi TT RS. W listopadzie ubiegłego roku z taśmy w Gyor zjechało pięćsettysięczne Audi TT.
Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 2014, zadebiutowała trzecia generacja Audi TT. To kolejne wcielenie kompaktowego, sportowego auta, podobnie jak wcześniej przyciąga uwagę pełną emocji stylistyką i ogromną dynamiką. Innowacyjne rozwiązania techniczne zastosowane w napędzie, w koncepcji obsługi oraz zupełna nowość - Audi virtual cockpit.
Pod maskami nowych TT i TTS pracują czterocylindrowe silniki z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim. Zakres mocy sięga od 184 KM do 310 KM. Dwie jednostki benzynowe TFSI i jeden motor TDI łączą w sobie sportową siłę z wydajnością. System Start-Stop to element wyposażenia seryjnego każdego z nich.