Audi konsekwentnie wprowadza swój potężny silnik wysokoprężny do kolejnych samochodów. Jednostkę V6 3.0 TDI legitymującą się maksymalną mocą 347 koni mechanicznych oraz ogromnym momentem obrotowym 700 Nm, można spotkać już w: S4, SQ5, S6, S7 i S5. Silnik wykorzystuje układ mild-hybrid z 48-woltową instalacją elektryczną i baterią litowo-jonową. Energia z rekuperacji kumulowana w akumulatorze umieszczonym pod podłogą bagażnika, m.in. wspiera moment rozruchu silnika oraz pozwala na żeglowanie podczas jazdy (przez około 40 sekund można jechać ze stałą prędkością autostradową bez użycia silnika spalinowego). Moc przekazywana jest na wszystkie koła przy współpracy 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów i napędu quattro.
Więcej o nowym S5: Audi S5 Coupe i S5 Sportback z mocnym dieslem i świetnymi osiągami
ABT wziął na warsztat Audi S5 Sportback, które w wersji seryjnej przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,9 s i rozpędzi się maksymalnie do szybkości 250 km/h. Moc została podniesiona do 384 koni mechanicznych i 760 Nm maksymalnego momentu obrotowego (+37 KM, +60 Nm). Tuner niestety nie informuje o ile udało się skrócić czas przyspieszenia do "setki".
W przypadku zastosowanych zmian nie skończyło się tylko na ingerencji w ustawienia silnika. W ofercie przygotowanej dla S5 (zarówno S5 Coupe, jak i S5 Sportback) firma proponuje subtelny zestaw spoilerów, zwiększające atrakcyjność wizualną 20-calowe felgi oraz modyfikację usztywniającą zawieszenie, pozwalającą dodatkowo na regulację prześwitu (od -15 do -40 mm).