Ford Edge podczas trwającego tydzień testu bardzo nas urzekł (SPRAWDŹ nasz TEST). Auto imponuje komfortem, przestronną kabiną oraz świetnym wyciszeniem wnętrza. Pod maską testowego egzemplarza pracował 2-litrowy, podwójnie doładowany diesel o mocy 238 KM. Jest to jeden z dwóch motorów dostępnych do tego auta w Polsce (drugi, to 2-litrowy diesel o mocy 190 KM). Tymczasem w amerykańskich salonach dostępny jest Ford Edge ST. Za jego napęd odpowiada doładowana jednostka 2.7 V6 generująca moc 335 KM. Duży SUV o sportowym zacięciu? To już nie brzmi jak oksymoron. A to nie jedyne emocjonujące auto w ofercie amerykańskiego producenta, którego nie ma w Europie.
Kolejnym przykładem auta, które na rodzimym amerykańskim rynku oferowane jest w większej ilości wersji jest Mustang. Gdy aktualna generacja tej czterokołowej legendy oficjalnie pojawiła się w polskich salonach, sny wielu osób zostały spełnione. Klienci liczący każdy grosz wydany na paliwo mogą wybrać Mustanga z 4-cylindrowym silnikiem. Ci, którzy mają styl i pieniądze wybierają rasową wersję 5.0 V8. Dodatkowo, prawdziwi fani modelu mogą zdecydować się na wersję Bullitt. Jak widać wybór jest szeroki. Jednak klienci w USA mogą zdecydować się na coś jeszcze bardziej wyjątkowego. Shleby GT350. Ta nazwa mówi sama za siebie. Żeby było ciekawiej to można zdecydować się na jeszcze bardziej ekstremalną wersję - to Shelby GT500. Niestety tych modeli nie uświadczymy w polskiej ofercie.
Polecamy test: To najbardziej komfortowy Ford, jakiego możesz kupić. Ford Edge 2.0 EcoBlue Twin-Turbo 238 KM AT8 AWD ST-Line
W polskiej i nie tylko w polskiej ofercie nie uświadczymy także modelu Flex. To 7-osobowy, ponad 5-metrowy modny minivan napędzany tylko 6-cylindrowymi silnikami. Kolejnym przykładem jest Ford F-150. Ten kultowy pick-up także nie jest dostępny na naszym rynku. Polscy klienci muszą zadowolić się Rangerem, którego topowym wariantem Raptor z 213-konnym dieslem pod maską. Dla porównania amerykański F-150 Raptor skrywa pod maską 3.5-litrowe benzynowe V6 generujące 450 KM. Takiego pick-upa to my szanujemy.
Jeśli dla kogoś F-150 jest zbyt mały, w USA może zdecydować się na model Super Duty. Ten potężny pick-up w swojej topowej specyfikacji mierzy grubo ponad 6 metrów i jest napędzany 6.7-litrowym dieslem V8. Topowym SUV-em w polskiej ofercie Forda jest Edge. Za Wielką Wodą tę rolę pełni model Expedition. Ma ponad 5,1 metra długości, olbrzymie wnętrze i silniki, które jeszcze nie zetknęły się z pojęciem downsizingu.
Czy Amerykanie zazdroszczą nam Fiesty (mowa o zwykłych wersjach, ponieważ Fiesta ST w USA jest oferowana) oraz KA+? Wątpię. Jednak my możemy zazdrościć im naprawdę wielu bardzo ciekawych i nietuzinkowych aut dostępnych w salonach.