Debiut nowego BMW serii 2 Gran Coupe wywołał na rynku nie małe zamieszanie. Wszystko dlatego, że przez ostatnie 6 lat Mercedes-Benz CLA nie miał żadnej konkurencji. Pierwsza generacja sportowego, eleganckiego i kompaktowego coupe spod znaku trójramiennej gwiazdy znalazła sobie ponad 750 tys. nabywców, a w 2019 roku pałeczkę przejęła druga generacja, która już cieszy się sporym zainteresowaniem.
Sprawdź: Debiutuje BMW serii 2 Gran Coupe! Ma namieszać w klasie małych sedanów - ZDJĘCIA, WIDEO
BMW po latach przyglądania się z boku postanowiło zmienić ten stan rzeczy i wprowadziło do oferty swojego przedstawiciela kompaktowych sedanów coupe - BMW serii 2 Gran Coupe. Auto ma sporo wspólnego z nowym BMW serii 1, podobnie z resztą jak Mercedes CLA z Mercedesem Klasy A. Nowa seria 2 bazuje na tej samej płycie podłogowej UKL co "jedynka", na co wskazuje ta sama gama silnikowa, identyczny kokpit oraz jednakowy design pasa przedniego.
BMW serii 2 Gran Coupe mierzy 4526 mm długości, 1800 mm szerokości i 1420 mm wysokości. Mimo sportowo-płaskiego wyglądu, rozstaw osi na poziomie 2670 mm oferuje w środku mnóstwo miejsca dla pasażerów oraz bagażnik o pojemności 430 litrów. Są prawie takie same wymiary, jakimi legitymowało się BMW serii 3 (E90) od 2005 roku.
Zobacz: BMW serii 2 Gran Coupe doprawione akcesoriami M Performance
Design nadwozia jest sporym miksem wszystkich nowości od BMW, co może się podobać, lub też nie. Przód auta pochodzi z nowego hatchbacka Serii 1, linia boczna z kolei pochodzi z BMW serii 4 Gran Coupe, zaś tył ma wiele wspólnego z nowym X6. Czy BMW serii 2 Gran Coupe prezentuje się lepiej od CLA? To kwestia sporna, a ilu ludzi, tyle opinii. Obydwa te samochody kosztują zasadniczo tyle samo, więc wszystko wskazuje na to, że tę potyczkę rozstrzygną słupki sprzedaży.
Na dobry początek najpopularniejsze silniki
Skoro już o cenie mowa. Cennik BMW Serii 2 Gran Coupe na ten moment otwiera wariant 218i (od 121 900 zł), który jest napędzany przez jednostką napędową o pojemności 1,5-litra. Domyślnie napęd na przednią oś będzie przenoszony za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej, jednak za dopłatą 8505 zł możemy liczyć na 7-biegowy, dwusprzęgłowy automat. Sprint od 0 do 100 km/h niezależnie od wybranej przekładni wynosi według danych katalogowych 8,7 s.
Jeśli nie benzyna, to może diesel? Pierwszym takim wariantem jest 220d (od 157 600 zł) , które napędza 2-litrowy silnik o mocy 190 KM. Ten wariant już w cenie zawiera 8-stopniową skrzynię automatyczną Steptronic, jednak za dopłatą 2014 zł możemy ją zastąpić sportowym, 8-stopniowym automatem. W tym przypadku wybrana skrzynia również nie ma znaczenia, ponieważ czas do pierwszej "setki" powinien w obu przypadkach zająć 7,5 s.
Dreszczyk emocji
BMW celując swoje działa w Mercedesa CLA nie mogło zapomnieć o odpowiedniej konkurencji dla przedstawiciela AMG, jakim jest Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC. Tym sposobem powstał wariant M235i xDrive (od 214 700 zł). Tu mamy do czynienia z 2-litrową jednostką benzynową, która generuje 306 KM i 450 Nm momentu obrotowego mocy, co w połączeniu ze sportową skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła xDrive, pozwala rozpędzić usportowionego sedana coupe od 0 do 100 km/h w 4,9 s.
Mercedes-Benz CLA VS BMW Serii 2 Gran Coupe - porównaliśmy ceny
Wersje | Cena |
BMW 218i | 121 900 zł |
BMW 220d | 157 600 zł |
BMW M235i xDrive | 214 700 zł |
Mercedes-Benz CLA 180 | 125 300 zł |
Mercedes-Benz CLA 220 d | 165 600 zł |
Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC | 214 700 zł |