Cupra Leon wjeżdża do polskich salonów. Na razie tylko jako hybryda plug-in - inne warianty silnikowe dołączą do oferty z czasem. 245-konna hybryda będzie dostępna jako hatchback i kombi, a standardowe wyposażenie sprawi, że bez żalu będzie można się decydować na taką właśnie wersję.
Sprawdź: BMW M3 i M4 "naprawione". Prior Design przygotowuje pakiet stylizacyjny, który zmniejszy nerki
Tyle kosztuje zelektryfikowany hot-hatch hiszpańskiej marki:
- Hatchback - od 155 900 zł
- Sportstourer - od 159 500 zł
245 KM i bogate wyposażenie
Krótsze nadwozie jest tańsze, ale niezależnie od tego, czy zdecydujemy się na kombi, czy na hatchbacka, Cupra będzie napędzana tym samym silnikiem - oznaczenie modelu 1.4 eHYBRID oznacza, że pod maską mamy benzynowe, turbodoładowane 1.4 TSI i silnik elektryczny, a napęd na przednie koła przenosi 6-biegowa skrzynia DSG. Dwa silniki sprzężone z dwusprzęgłową przekładnią to tandem, który zapewnia kompaktowemu Leonowi przyspieszenie do setki w czasie 6,7 sekundy.
Za wspomniane wyżej kwoty otrzymujemy auto wyposażone w szereg systemów wspierających kierowcę (m.in asystent pasa ruchu i Front Assist), kamerę cofania, trzystrefową klimatyzację czy 19-calowe felgi. Mimo bogatego wyposażenia, cena wydaje się być skalkulowana dość rozsądnie. Auto można już zamawiać u dealerów Cupra.