Nowy Mercedes-Benz eVito Tourer wygląda jak Vito z silnikiem spalinowym. Jednak pod podłogą znajduje się elektryczny układ napędowy (eATS), który napędza przednie koła z mocą szczytową 150 kW. Energia jest magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym umieszczonym nisko, centralnie w podwoziu – takie położenie korzystnie wpływa na właściwości jezdne. Maksymalna prędkość to 160 km/h dostępna seryjnie i opcjonalna obniżona do 140 km/h.
Przeczytaj też: Mercedes-Benz EQV w Polsce. Ile kosztuje elektryczny van dla rodziny i firmy? CENA
Mercedes-Benz eVito Tourer - ładowanie i zasięg
Pojazd został wyposażony w chłodzoną wodą ładowarkę pokładową AC (OBC) o mocy 11 kW. Oznacza to, że jest przygotowany do ładowania prądem przemiennym w domu lub w publicznych stacjach ładowania. Ładowanie odbywa się przez złącze CCS po lewej stronie przedniego zderzaka. Umożliwia to również ładowanie prądem stałym (DC). Dzięki maksymalnej mocy ładowania wynoszącej 110 kW na stacji szybkiego ładowania DC, eVito Tourera można naładować od 10 do 80 procent w ok. 45 minut. Akumulator o pojemności użytkowej 90 kWh umożliwia przejechanie 360 kilometrów.
Pojazd ładuje się również podczas jazdy. W trybie wybiegu lub hamowania mechaniczny ruch obrotowy jest zamieniany na energię elektryczną i wykorzystywany do ładowania akumulatora wysokonapięciowego (rekuperacja). Kierowca ma na to duży wpływ – może w razie potrzeby regulować siłę rekuperacji za pomocą manetek przy kierownicy. Szczególnie wydajny i komfortowy styl jazdy zapewnia nowa funkcja D AUTO. Kierowca może ponadto wybrać jeden z trzech programów jazdy, zyskując w ten sposób maksymalny komfort lub maksymalny zasięg.
Mercedes-Benz eVito Tourer - dwie długości
Mercedes-Benz eVito Tourer spełnia wymagania pod względem funkcjonalności i różnorodności zastosowań w wielu obszarach transportu pasażerskiego. Bezemisyjną furgonetkę można zamówić w dwóch różnych długościach: 5140 mm oraz w wersji ekstra długiej, która oferuje aż 5370 mm. Firmy taksówkarskie, a także te oferujące usługi przejazdów współdzielonych mają do dyspozycji szeroką gamę konfiguracji miejsc.
Sprawdź: Mercedes-Benz EQV to pierwszy elektryczny van w segmencie premium. Dane brzmią obiecująco
Dzięki dwóm kanapom z tyłu eVito Tourer staje się wygodnym pojazdem typu shuttle, który spełnia wszystkie wymagania nowoczesnego transportu pasażerskiego, zapewniając zwinną i wyjątkowo cichą jazdę. Elastyczna konfiguracja siedzeń sprawia, że można go wyposażyć na przykład w maksymalnie dziewięć foteli z możliwością ustawienia ich na wprost siebie. Produkcja eVito Tourer jako pojazdu seryjnego zostanie zintegrowana z normalnym procesem produkcyjnym zakładu w Vitorii w północnej Hiszpanii, gdzie produkowane są również Mercedes-Benz Vito, Klasa V i EQV. Umożliwi to elastyczną i synergiczną produkcję w bezpośredniej korelacji z zamówieniami klientów.
Mercedes-Benz eVito Tourer kosztuje w Polsce minimum 310 990 z VAT.