Przedsprzedaż Toyoty Yaris Cross trwa od czerwca. Na polskim rynku znalazło się wielu klientów, którzy zamówili ten model w ciemno - Toyota dopiero teraz pochwaliła się m.in. zużyciem paliwa i emisją C02. Nie ma mowy o zaskoczeniu - hybrydowy wariant nowego, miejskiego crossovera będzie najoszczędniejszym SUV-em w gamie modelowej japońskiej marki. Oparta na platformie GA-B Toyota Yaris Cross napędzana hybrydowym układem z silnikiem 1.5, zużywa średnio 4,4 l/100 km paliwa i emituje od 101 g/km CO2.
Polecany artykuł:
Spalanie, o jakim mówimy w wersji z napędem na 4 koła AWD-i rośnie zauważalnie, bo do 4,7 l/100 km. Benzynowy Yaris Cross zużywa z kolei od 5,9 l/100 km. Są to co prawda wartości katalogowe, ale jeśli chodzi o wyniki w cyklu WLTP, w większości samochodów można je osiągnąć bez trudu również podczas realnego użytkowania. Jesienią z pewnością będziemy mieli okazję sprawdzić, czy deklaracje producenta, w przypadku Toyoty Yaris Cross, pokrywają się z rzeczywistością.
Yaris na szczudłach
Yaris Cross w stosunku do zwykłego Yarisa ma podwyższone zawieszenie, większe koła i opony oraz masywną, charakterystyczną dla SUV-ów stylistykę. Rozstaw osi jest taki sam jak w nowym Yarisie (2560 mm), lecz nadwozie zostało poszerzone o 20 mm i wydłużone o 240 mm. Przedni zwis jest dłuższy o 60 mm, zaś tylny o 180 mm w porównaniu z hatchbackiem. Prześwit zwiększono o 30 mm, a wysokość auta wzrosła o 90 mm.