Coraz lepiej wyposażone auta i atrakcyjne formy finansowania sprawiają, że często pozwalamy sobie na nieco droższe auta. Koszty rozłożone w czasie „bolą” mniej, przez co wielu kierowców decyduje się na auta marek premium. Z ponad pół miliona aut osobowych, jakie Polacy kupili w 2018 roku, ponad 71,5 tysiąca to właśnie modele premium.
Jak ustalił Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, na szczycie stawki znalazł się Mercedes, który może pochwalić się sprzedażą 19 410 samochodów. Na drugim miejscu uplasowało się BMW z wynikiem 15 077 sprzedanych aut. Podium zamyka producent z Ingolstadt – Polacy kupili w minionym roku 14 276 nowych Audi. Czwarte miejsce z rekordowym wynikiem sprzedaży odnotowała marka Volvo – kupiliśmy 10 361 szwedzkich samochodów. Później mamy ogromny spadek, bo znajdująca się na czwartym miejscu marka Lexus, sprzedała 4030 nowych aut.
Pełne zestawienie najczęściej wybieranych marek samochodowych w Polsce znajdziesz TUTAJ.
Najchętniej wybierane marki premium w Polsce w 2018 roku:
lp. | Marka | Liczba egzemplarzy |
1. | Mercedes | 19 410 |
2. | BMW | 15 077 |
3. | Audi | 14 276 |
4. | Volvo | 10 361 |
5. | Lexus | 4030 |
6. | Land Rover | 1965 |
7. | Mini | 1882 |
8. | Porsche | 1635 |
9. | Jaguar | 1522 |
10. | Infiniti | 870 |
11. | DS | 188 |
12. | Maserati | 109 |
13. | Bentley | 62 |
14. | Tesla | 51 |
15. | Ferrari | 37 |
16. | Alpine | 19 |
17. | Lamborghini | 18 |
18. | Rolls-Royce | 17 |
19. | Aston Martin | 15 |
20. | McLaren | 6 |
21. | Alpina | 5 |
Razem: 71 555 szt.