Trzecia edycja plebiscytu Car of the Year Polska została rozstrzygnięta. Wyboru dokonało 20 jurorów zajmujących się testowaniem samochodów, reprezentujących polskie redakcje. Spośród 37 nowych pojazdów osobowych, do finału nominowano pięć samochodów. Lista finałowa została ogłoszona 3 listopada. Zgodnie z regulaminem konkursu odbyło się kolejne głosowanie i w dniu 1 grudnia, po ostatnich testach pojazdów przeprowadzonych na Torze Modlin, wyłoniono zwycięzcę. Triumf odniósł Ford Mustang Mach-E, który uzyskał największą liczbę punktów. Elektryczny SUV zaledwie jednym punktem wyprzedził francuską nowość pozycjonowaną w klasie kompaktowych crossoverów - Renault Arkana. Na trzeciej pozycji uplasował się kolejny SUV z napędem w pełni elektrycznym - Hyundai Ioniq 5.
400 rozdanych punktów
Zasada głosowania była prosta. Każdy z jurorów oceniających pojazdy w konkursie Car of the Year Polska, miał do rozdzielenia 20 punktów. Każde z aut biorących udział w finałowej rozgrywce musiało otrzymać punkty od 0 do 10, a suma przyznanych punktów wszystkim pojazdom musiała wynosić równo 20.
Punktacja Car of the Year Polska 2022:
- 98 pkt - Ford Mustang Mach-E (nasz test)
- 97 okt - Renault Arkana (nasz test)
- 88 pkt - Hyundai Ioniq 5 (nasze pierwsze spotkanie)
- 68 pkt - Nissan Qashqai (nasz test)
- 49 pkt - Toyota Yaris Cross (nasz test)
Przekazując Prezesowi Ford Polska, Piotrowi Pawlakowi, statuetkę za zwycięstwo Forda Mustanga Mach-E w konkursie Car of the Year Polska 2022 poczułem, że po obu jej stronach znaleźli się fani motoryzacji. Mustang Mach-E, jak żaden z innych kandydatów, łączy historię z przyszłością. Na Torze Modlin, gdzie odbyły się końcowe jazdy i zakończenie konkursu, Mach-E pokazał, że nawet w ekologicznym wydaniu Mustang nie zrezygnował z DNA dzikiego konia
– powiedział Wojciech Sierpowski, Przewodniczący Jury konkursu Car of the Year Polska.
Bardzo mnie cieszy kolejna nagroda dla Mustanga Mach-E na polskim rynku. Jestem przekonany, że tego typu wyróżnienia pokazują klientom, że zmiany, które zachodzą w naszym otoczeniu są nieuchronne i elektromobilność jest przyszłością motoryzacji, a właściwie w przypadku Forda to już teraźniejszość. Nagroda w plebiscycie Car of the Year Polska to dowód na to, że nasza wytężona praca na przestrzeni ostatnich lat się opłaciła, a pierwszy w pełni elektryczny SUV Forda to po prostu niezwykle dopracowany, wszechstronny i innowacyjny samochód
– powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor generalny Ford Polska.
Jurorzy oceniając poszczególne samochody brali pod uwagę: poziom zaawansowania technologicznego, funkcjonalność, ergonomię, właściwości jezdne, cenę do wartości samochodu, design, teoretyczny poziom bezpieczeństwa, jakość wykonania, innowacje za które chcemy i jesteśmy w stanie zapłacić.
Jury konkursu Car of the Year Polska
- Adam Kornacki - TVN Turbo
- Artur Balwisz - Business Journal
- Artur Włodarski - Logo, moto.pl
- Bogdan Możdżyński - Forbes
- Grzegorz Traczewski - Auto Plus Radio i TV
- Jacek Bieniaszkiewicz - Polskie Radio Lublin
- Juliusz Szalek - freelancer
- Katarzyna Frendl - Motocaina
- Marek Perczak - Express Ilustrowany
- Marek Wieruszewski - YouTube Marek Drives
- Mikołaj Adamczuk - AutoBlog
- Piotr Wielgus - Menadżer Floty
- Rafał Mądry - Super Express
- Sławomir Paruszewski - Radio TOK FM
- Tomasz Szmandra - Menadżer Floty
- Władysław Wilkiel - Nowoczesna Flota
- Wojciech Majewski - TV Kraków
- Wojciech Sierpowski - AutoRok
- Wojciech Sroczyński - Fakt
- Zachar Zawadzki - YouTube Zachar OFF
Ford Mustang Mach-E oferuje wyjątkowe połączenie innowacyjnych technologii z wydajnym i oszczędnym napędem elektrycznym, bogate wyposażenie oraz przestronne wnętrze. W ofercie Mustanga Mach-E znajduje się wiele wersji i odmian dopasowanych do indywidualnych potrzeb klientów. SUV jest dostępny ze standardową i rozszerzoną wersją akumulatora, z napędem na tylne koła lub na wszystkie koła, z wieloma innowacyjnymi technologiami. Topową odmianą jest niezwykle dynamiczna wersja Mustanga Mach-E GT (moc 487 KM i 860 Nm), która oferuje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,7 sekundy.