Jeszcze świeża propozycja Hyundaia przekonała nas 6-biegową skrzynią automatyczną i świetnym wykonaniem wnętrza. Koreańczycy mają jednak inny powód do dumy – ich samochód pobił rekord prędkości dla pojazdów hybrydowych.
Czego obawia się Prius? TEST Hyundai Ioniq Electric i Hybrid
Modyfikacje jakie zostały wykonane w Hyundaiu dotknęły przede wszystkim układu wydechowego, dolotowego oraz komputera sterującego silnikiem (i systemem zarządzania energii). Dołożono też wtrysk podtlenku azotu i wyrzucono takie ciężkie elementy jak na przykład klimatyzacja.
Jak to w przypadku hybryd, dużą uwagę zwrócono na aerodynamikę – zaklejono przedni grill, „zamknięto” podwozie. Dla bezpieczeństwa zamontowano oczywiście klatkę bezpieczeństwa, 6-punktowe pasy i spadochron.
Hyundai Ioniq pobił wynik 253,9 kilometrów na godzinę (średnio), choć uzyskiwał prędkości rzędu 257 kilometrów na godzinę.