Przed wyścigiem odbyła się półgodzinna sesja kwalifikacyjna, Polacy niestety nie zaliczą jej do udanych. Zarówno Adam Gładysz jak i Mateusz Lisowski na swoich szybkich okrążeniach musieli wyprzedać wolniejszych kierowców. Lisowski wywalczył siódme, a Gładysz ósme pole startowe. Pole position zdobył Amerykanin James Mobley. Różnica czasu okrążenia pierwszego i trzynastego zawodnika wynosiła niespełna sekundę, co zapowiadało zacięto walkę podczas wyścigu.
Przeczytaj koniecznie: Polak zwycięzcą I wyścigu pucharu Scirocco R 2011
Polacy wystartowali obok siebie z czwartej linii. Na pierwszym okrążeniu Lisowski przedarł się na piątą, a Gładysz na siódmą pozycję. Podczas kolejnego okrążenia Mateusz był już trzeci a Adam szósty. Liderem pozostał Amerykanin, niemniej za nim piątka zawodników toczyła zaciętą walkę o pozycje. Na 12. okrążeniu Lisowski wysunął się na prowadzenie, jednak zawodnicy jadący za nim mogli jeszcze dwukrotnie użyć systemu Push to Pass, który na 10 sekund zwiększa moc samochodu o 50 KM. Mateusz nie miał już takiej możliwości i po zaciętej walce wyścig ukończył na trzecim miejscu. Adam Gładysz linię mety minął jako szósty.
Patrz także: Volkswagen Scirocco: Powstał egzemplarz numer 100 000!
Puchary marki Volkswagen rozgrywane są na brandenburskim torze od momentu otwarcia Lausitzring w 2000 roku. Do 2003 roku w Lausitz rozgrywany był ADAC VW Lupo Cup, w latach 2004 – 2009 ADAC Volkswagen Polo Cup, a od 2010 roku Volkswagen Scirocco R-Cup.
>>> VW Polo R WRC - za dwa lata na rajdowych trasach
Lausitzring jest najbardziej urozmaiconym torem wyścigowym w Niemczech. Łącznie możliwych jest 10 konfiguracji toru, począwszy od odcinka zręcznościowego o długości 1,8 kilometra, poprzez dwumilowy „superspeedway”, aż po mierzącą 11,3 kilometra najdłuższą wersję. Puchar Volkswagen Scirocco R rozgrywany jest na odcinku liczącym 3,478 km, jest to wariant wykorzystywany także przez serię DTM.