Udany wyścig Polaków w Scirocco R-Cup

2011-06-20 17:18

Czwarta runda Pucharu Scirocco R rozegrana została na torze Lausitzring. Wyścig był bardzo emocjonujący. Kilkukrotnie zmieniał się prowadzący, ostatecznie zwyciężył Daniel Lloyd. Mateusz Lisowski stanął na trzecim stopniu podium, Adam Gładysz zajął szóste miejsce.

Przed wyścigiem odbyła się półgodzinna sesja kwalifikacyjna, Polacy niestety nie zaliczą jej do udanych. Zarówno Adam Gładysz jak i Mateusz Lisowski na swoich szybkich okrążeniach musieli wyprzedać wolniejszych kierowców. Lisowski wywalczył siódme, a Gładysz ósme pole startowe. Pole position zdobył Amerykanin James Mobley. Różnica czasu okrążenia pierwszego i trzynastego zawodnika wynosiła niespełna sekundę, co zapowiadało zacięto walkę podczas wyścigu.

Przeczytaj koniecznie: Polak zwycięzcą I wyścigu pucharu Scirocco R 2011

Polacy wystartowali obok siebie z czwartej linii. Na pierwszym okrążeniu Lisowski przedarł się na piątą, a Gładysz na siódmą pozycję. Podczas kolejnego okrążenia Mateusz był już trzeci a Adam szósty. Liderem pozostał Amerykanin, niemniej za nim piątka zawodników toczyła zaciętą walkę o pozycje. Na 12. okrążeniu Lisowski wysunął się na prowadzenie, jednak zawodnicy jadący za nim mogli jeszcze dwukrotnie użyć systemu Push to Pass, który na 10 sekund zwiększa moc samochodu o 50 KM. Mateusz nie miał już takiej możliwości i po zaciętej walce wyścig ukończył na trzecim miejscu. Adam Gładysz linię mety minął jako szósty.

Patrz także: Volkswagen Scirocco: Powstał egzemplarz numer 100 000!

Puchary marki Volkswagen rozgrywane są na brandenburskim torze od momentu otwarcia Lausitzring w 2000 roku. Do 2003 roku w Lausitz rozgrywany był ADAC VW Lupo Cup, w latach 2004 – 2009 ADAC Volkswagen Polo Cup, a od 2010 roku Volkswagen Scirocco R-Cup.

>>> VW Polo R WRC - za dwa lata na rajdowych trasach

Lausitzring jest najbardziej urozmaiconym torem wyścigowym w Niemczech. Łącznie możliwych jest 10 konfiguracji toru, począwszy od odcinka zręcznościowego o długości 1,8 kilometra, poprzez dwumilowy „superspeedway”, aż po mierzącą 11,3 kilometra najdłuższą wersję. Puchar Volkswagen Scirocco R rozgrywany jest na odcinku liczącym 3,478 km, jest to wariant wykorzystywany także przez serię DTM.