Mazda kontynuuje strategię budowy tradycyjnych samochodów osobowych, crossoverów i SUV-ów, które mają konkurować z autami o klasę wyższymi i jednocześnie pozostawać w przystępnych cenach. Najnowszym przedstawicielem tego podejścia jest Mazda 6 po modernizacji. Auto nigdy wcześniej nie było tak atrakcyjnie wykonane, jak teraz. Producent informuje, że sedan teraz aspiruje do klasy wyższej, a awansie tym decyduje sposób wykończenia, styl oraz rozwiązania techniczne.
W kabinie pojawią się tak ekskluzywne detale, jak skóra Nappa czy wykończenie japońskim drewnem Sen (wykorzystywane w Japonii do budowy tradycyjnych instrumentów muzycznych i mebli). Inżynierowie zadbali też o lepszą redukcję hałasu i wibracji. Inne nowości to sztuczny zamsz UltraSuede® NU o subtelnym złotym odcieniu nałożonym techniką podobną do metod zdobienia japońskich kimon.
Sprawdź: Skyactiv-X. Mazda łączy benzynę z dieslem!
Największą sensacją dotyczącą zmian jest dołączenie do gamy jednostek napędowych silnika benzynowego wspomaganego turbodoładowaniem. Gamę silników oferowanych na rynku Ameryki Północnej uzupełni motor SKYACTIV-G 2.5T, który po raz pierwszy został użyty w modelu Mazda CX-9. O tym reprezentancie segmentu dużych SUV-ów więcej pisaliśmy tutaj - kliknij. Jednostka ta rozwija moc 250 KM i 420 Nm.
Wolnossący SKYACTIV-G o pojemności 2.5 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa został zmodernizowany o systemem dezaktywacji cylindrów. System ten umożliwia gładkie przełączanie pomiędzy trybami pracy na czterech i na dwóch cylindrach. Efektem jego zastosowania jest dalsze obniżenie zużycia paliwa w warunkach rzeczywistej eksploatacji bez żadnego ujemnego wpływu na osiągi. Gamę silników, oferowanych na rynku Ameryki Północnej uzupełni także doładowany turbosprężarką silnik benzynowy SKYACTIV-G 2.5T, po raz pierwszy użyty w Maździe CX-9 reprezentującej segment dużych SUV-ów.
Nasz TEST: Mazda CX-5 2.0 SKY-G 160 KM AWD MT
Nowa Mazda 6 wyróżnia się także poszerzonym zakresem zaawansowanych systemów bezpieczeństwa czynnego i-ACTIVSENSE. Pomagają one kierowcy w wykrywaniu potencjalnych zagrożeń i zmniejszają ryzyko uszkodzenia pojazdu lub odniesienia obrażeń przez pasażerów. System MRCC (Mazda Radar Cruise Control – aktywny tempomat sterowany radarem) jest obecnie zdolny wyhamować samochód nawet do całkowitego zatrzymania, a następnie ponownie rozpędzić go, kiedy pojazd poprzedzający oddali się. Inną nowością jest system pełnego podglądu otoczenia, nazwany 360° View Monitor.
W wyposażeniu standardowym Mazda 6 oferuje system G-Vectoring Control. Jest to opracowane i stosowane wyłącznie przez Mazdę rozwiązanie, dzięki któremu reakcja podwozia na ruchy układu kierowniczego staje się bardziej bezpośrednia i liniowa. Efekt ten osiągany jest poprzez nieznaczne i chwilowe obniżenie momentu obrotowego silnika w chwili skręcenia kół, w celu lepszego dociążenia przedniej osi.