Renault zaprezentuje na Salonie Samochodowym w Paryżu prototyp o nazwie Ecolab. Samochód ten testuje rozwiązania zapewniające ultraniskie zużycie paliwa, na poziomie 1 litra paliwa/100 km. W celu uzyskania tak niskiego spalania, konstruktorzy prowadzili równoległe prace w trzech następujących kierunkach: zminimalizowania masy, udoskonalenia aerodynamiki oraz dopracowania unikalnej technologii Z.E. Hybrid, umożliwiającej jazdę z "zerową emisją" w codziennym użytkowaniu. Konstruktorzy projektując model Ecolab, założyli możliwość rozpoczęcia wielkoseryjnej produkcji aut tego typu w ciągu najbliższych 10 lat.
Sprawdź też: Knight Rider w wydaniu Renault Trafic! "Nieustraszony" dostawczak - WIDEO
Zaprojektowany na bazie hatchbacka z segmentu B prototyp Ecolab, kryje w sobie niemal 100 zaawansowanych rozwiązań technologicznych, nadających się do wdrożenia na skalę przemysłową, które będą stopniowo wprowadzane w przyszłych modelach gamy Renault. Na niskie zużycie wpływa aerodynamika, obniżona masa własna oraz benzynowo-elektryczny napęd Z.E. Hybrid. Renault Eolab ma masę własną o około 400 kg niższą w porównaniu do aut z segmentu B.
Ta nowatorska hybryda rozpędza się maksymalnie do 120 km/h, a wyłącznie za pomocą silnika elektrycznego potrafi przejechać do 60 km. Oprócz spalania na poziomie 1 l/100 km, samochód ma także niską emisję CO2, na poziomie 22 g CO2/km w cyklu mieszanym NEDC (homologowane wartości zużycia paliwa i emisji CO2 zgodnie z obowiązującymi przepisami). Przy okazji pojazd we współpracy z różnymi partnerami testuje: szyby z firmą Saint-Gobain, siedzenia z marką Faurecia, opony dostarczone przez Michelin, a hamulce zbudowane wraz z Continentalem.