Już sama nazwa auta niesie z sobą wyjątkowy ładunek emocjonalny, bo nawiązuje do legendarnych alf z lat pięćdziesiątych. O giuliettach z tamtego okresu marzyli wszyscy fani czterech kółek na całym świecie. Zachwycali się pięknymi kształtami i doskonałymi osiągami. Nowa giulietta też potrafi rozpalać wyobraźnię. Jej wygląd już został doceniony w plebiscytach motoryzacyjnej prasy. Ale giulietta ma do zaoferowania znacznie więcej.
Samochód powstał na zupełnie nowej platformie zaprojektowanej tak, aby połączyć i wykorzystać różne możliwości i funkcje pojazdu. Szkielet nadwozia giulietty jest dużo sztywniejszy w porównaniu z wcześniejszymi modelami. To zasługa wykonania niektórych części z hartowanej, walcowanej stali. W strukturze pojazdu użyto również lekkich materiałów. I tak na przykład przednia belka poprzeczna i belka energochłonna zostały wykonane ze sprasowanego aluminium. Natomiast do zrobienia tylnego zderzaka i jego wzmocnienia użyto termoplastycznego materiału Xenoy o doskonałych właściwościach pochłaniania energii w stosunku do wagi. Aluminium pojawiło się w zawieszeniu giulietty, przez co udało się zmniejszyć jego masę. W układzie kierowniczym zastosowano nowy, elektrycznie wspomagany system typu "dual pinion". Jak sama nazwa wskazuje, to rozwiązanie wykorzystuje dwa zębniki współpracujące z listwą zębatą przekładni. Pierwszy z nich przymocowany jest bezpośrednio do kolumny kierownicy i gwarantuje bezpośrednie i dokładne sterowanie. Drugi zębnik przekazuje moment wytworzony we wspomagającym układ silniku elektrycznym poprzez przekładnię ślimakową na listwę zębatą przekładni.
Każdy zespół konstruktorów projektując nowe auto, stara się, aby było ono jak najbardziej bezpieczne dla kierowcy i pasażerów. Obiektywną oceną ich wysiłków są testy zderzeniowe wykonywane przez niezależną organizację Euro NCAP. Giulietta zdała je doskonale i została uznana obecnie za najbezpieczniejsze auto kompaktowe. Nic dodać, nic ująć. Bezpieczną, a jedocześnie dającą sporo satysfakcji jazdę zapewnia znany już z innych modeli alfy system DNA o trzech dostępnych trybach pracy (Dynamic, Normal i All Weather), który zarządza wszystkimi urządzeniami elektronicznymi kontrolującymi pojazd. Jest on zainstalowany seryjnie w całej gamie nowego modelu. Tryb Dynamic został teraz wyposażony w nową funkcję Pre-Fill zapewniającą kierowcy możliwie najszybszą reakcję układu hamulcowego. Układ przygotowuje się do reakcji nawet jeszcze zanim kierowca naciśnie na hamulec.
Nowa giulietta wchodzi na rynek z paletą turbodoładowanych silników obejmującą dwie jednostki benzynowe i dwa diesle. Wszystkie spełniają normę Euro 5 i współpracują z systemem Start & Stop oraz manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. W późniejszym okresie niektóre wersje silnikowe będą wyposażone w dwusprzęgłową automatyczną przekładnię. Silnikową paletę uzupełnia benzynowy motor 1750 TBi o mocy 235 KM, dostępny jedynie w specjalnej wersji z ekskluzywnym wykończeniem Quadrifoglio Verde (Czterolistna Koniczyna). Jednostka wyposażona jest m.in. w nowatorski system przepłukiwania cylindrów, który współpracując z turbokompresorem niweluje tzw. turbodziurę.
Giulietta dostępna jest w dwóch wersjach wyposażenia (Progression i Distinctive) oraz z dwoma pakietami (Spoert I Premium). Ceny zaczynają się od 69 900 zł.