Nowa "308-ka" GT wchodzi do sprzedaży w bardzo dobrym momencie. Niemiecka konkurencja jest już jakiś czas na rynku a zwykłe modele 308 zgarnęły wiele nagród, w tym najbardziej prestiżową Car of The Year 2014. Od razu w oczy rzuca się przemodelowany przód, gdzie logo producenta zmieniło miejsce z maski na grill. Większa ilość chromu w przednim pasie, bardzo delikatnie przemodelowany przed zderzak i dodanie loga GT mają dodać sportowego charakteru francuskiej nowości. Czy dodają?
Z boku samochodu pojawiają się od razu nowe 18-calowe felgi aluminiowe dedykowane do modelu, delikatnie poszerzone progi i polakierowane na czarno obudowy lusterek, które ładnie łączą się z dodatkowo przyciemnionymi szybami. Tył nowego Peugeota 308 GT zyskał najwięcej. Dyfuzor wraz z podwójnymi końcówkami układu wydechowego i delikatny spojler na tylnej klapie najbardziej podkreślają sportowy charakter 308 GT. Jedynie w tej wersji można spotkać nowy lakier Magnetic Blue. Całości dopełnia obniżone zawieszenie w nowym Peugeocie 308 GT – przód –7 mm, tył –10 mm.
Zobacz też: Nowy Peugeot 308 SW - pierwsza jazda dynamicznym kombi
Wnętrze nowej sportowej 308-ki od razu zdradza z jakim autem mamy do czynienia. Obszyta skórą kierownica, sportowe nakładki na pedały ze stali nierdzewnej, czerwone obszycia na fotelach, boczkach drzwi i desce rozdzielczej to tylko niektóre elementy dedykowane do wersji GT. Zegary otrzymały czerwone podświetlenie.
Wychodząc naprzeciw ofercie usportowionej wersji Volkswagena Golfa, Peugeot dołączył dwie jednostki napędowe do nowego 308 GT. Pod maską może pracować benzynowy silnik 1.6 THP o mocy 205 KM lub wysokoprężny diesel 2.0 BlueHDI o mocy 180 KM. Wspomniany wcześniej Golf GTI oferuje 220 KM, a Golf GTD 184 KM. Konkurencja będzie zatem dość wyrównana i ostra. Jeśli komu będzie mało mocy musi poczekać na Peugeota 308 oznaczonego literą R.
Obie jednostki napędowe zapewniają bardzo dobre osiągi. Auto z benzynowym motorem osiąga pierwsze 100 km/h w czasie 7,5 sekundy przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 5,6 l/100 km. Diesel od 80 do 120 km/h na 5 biegu przyspiesza w czasie 5,5 sekundy, a według producenta średnio zużywa tylko 4,0 l/100 km oleju napędowego. Do przeniesienia napędu w benzyniaku odpowiadać ma 6-biegowa skrzynia manualna. 308 GT BlueHDI dostępne jest tylko z 6-biegową przekładnią automatyczną.
Dodatkowego sportowego smaczku podczas jazdy ma dodawać utwardzone zawieszenie, głośniejszy, bardziej sportowy dźwięk silnika czy sztywniejszy układ kierowniczy. Warto też wspomnieć, że ESP będące w wyposażeniu standardowym Peugeota 308 GT, jest w pełni odłączalne.