Laguna I generacji pojawił się w sprzedaży w 1994 roku i wytwarzany był do czasu pojawienia się jego następcy w 2001 roku. Używaną Lagunę testował tygodnik „Motor”. Auto otrzymało od testujących opinię, ze jest „prawie jak wino”. Pierwsza Laguna według testujących cieszy się dużo lepszą opinią, niż Laguna II. – Ma o wiele mniej elektroniki na pokładzie, a przy tym jest równie komfortowa – pisze „Motor”.
Przeczytaj koniecznie: Citroen C4, Fiat Bravo, Opel Astra. Porównanie kompaktów
Najtańsze egzemplarze Laguny I kosztują ok. 2-3 tys. zł. Nie są one jednak godne polecenia, gdyż są to zwykle auta z początku produkcji, z ogromnymi przebiegami i nierzadko powypadkowe oraz korodujące. W 1998 roku auto przeszło gruntowny lifting i egzemplarze takie określane są jako faza II. Egzemplarze poliftingowe z lat 1998-2001 można kupić za ok. 10-12 tys. złotych i można znaleźć wśród niech zadbane, warte zakupu auta. Polifitngowe Laguny I wprawdzie rzadziej korodują od egzemplarzy z pierwszych lat produkcji, jednak w dalszym ciągu jest to poważny problem tego auta.
Patrz także: Usuwamy z szyby starą naklejkę rejestracyjną
Najbardziej bezproblemowa będzie obsługa Laguny z silnikiem benzynowym 1.6 16V. Jeśli szukamy diesla, eksperci radzą wybrać wersję z silnikiem 1.9 dTi. Unikjamy za to wersji V6, gdyż jest awaryjna i trudna w naprawach. Rozważnie też sprawdzajmy egzemplarze, w których do silników 16V dołączono prostą, mieszalnikową instalację LPG.
>>> Renault Laguna 1995 r. cena od 2 tys. zł
Laguna pierwszej generacji, to zdaniem testujących dobra alternatywa dla używanych aut niemieckich w cenie ok. 10 tys. zł. Bez problemów można znaleźć zadbany egzemplarz, który będzie jeszcze dobrze jeździł i w miarę atrakcyjnie się prezentował. Nie musimy także obawiać się kosztów serwisowania. Laguna to bowiem auto popularne i łatwo jest kupić do niego zarówno części oryginalne, jak i tańsze zamienniki, zaś ewentualne naprawy nie powinny zrujnować naszego budżetu.